Egy riport szerint a Twitch anyagi helyzete odáig fajult, hogy az Amazon „zombie brandet” csinálhat belőlük.
A Twitch, mint a videójáték-iparban oly' sok másik cég, leépítésekkel kezdte az évet. Az idén már tizedik éve az Amazon tulajdonában álló streaming platform vezetője, Dan Clancy, ekkor egy streamben osztotta meg a közönséggel a problémáikat. Ebben többek között nyersen beszélt arról is, hogy még mindig nem profitábilis a vállalkozásuk, így folyamatosan fogy a levegő körülöttük. A helyzet javítására volt pár ötlete Clancynek, valamint nemrég a subok árát is megemelték, ám most úgy fest, ez sem elég, még mindig lefelé mennek a lejtőn.
Mostanra odáig fajulhatott a helyzet, hogy a Wall Street Journalnek nyilatkozó bennfentesek szerint fennáll a veszélye, hogy a Twitch „zombie brand”, avagy tetszhalott márka lesz az Amazon portfóliójában. Ez egy kicsit bővebben azt jelentené, hogy a gyenge pénzügyi teljesítmény miatt Jeff Bezosék egész egyszerűen bepakolnák őket a mostohagyerek kategóriába, majd szépen, lassan kibeleznék őket, megtartva és akár máshol felhasználva azt, ami jó, elengedve mindent, ami viszi a pénzt. Ennek a végén a Twitch még lehet létezne zombiként, de már nem fejlődne, bővülne, nem tartana sehová. Emiatt a WSJ által megkérdezett alkalmazottak állítólag attól tartanak éppen, hogy idén még egy kör leépítést fognak tartani a cégnél – ami a januári 500 főt érintő után felettébb kellemetlen. Arra viszont egyelőre keveseknek lehet rálátása, hogy ezen felül milyen lépések jöhetnek még.
Ahogyan a WSJ is összefoglalja, a Twitch problémái nem most, hanem már évekkel ezelőtt kezdődtek. Az Egyesült Államokban folyamatosan esik vissza az internetes forgalmuk, ezzel együtt pedig a reklámbevételek és az új felhasználók száma sem éri el az elvárásokat. Különösen fájó a Twitchnek, hogy a legtöbbet költő felhasználóik is egyre kevesebbet fordítanak a platformra feliratkozások vagy adományok formájában. A belső projekciók alapján csak ez a trend negyed milliárd dollárjába kerülhet 2025 végéig a cégnek. Az ehhez hasonló problémák valószínűleg szerepet játszhattak abban is, hogy úgy döntöttek, kivonulnak az egyik legnagyobb piacukról, Dél-Koreából, hogy ezzel spóroljanak az infrastrukturális költségeiken.
A hírek ellenére egy WSJ-nek nyilatkozó amazonos szóvivő szerint még mindig magabiztosak abban, hogy a Twitch eléri a potenciálját. Már csak az a kérdés, hogy ezalatt pontosan mire gondolt, illetve hogy ehhez képest mennyire pontos az alkalmazottak fogalmazása a „zombie brand” sorssal kapcsolatban. De aligha most hallunk utoljára erről.
Borítókép: Képernyőmentés Dan Clancy Twitch CEO januári streamjéből