Nem festene túl jól az Xbox-részleg jelentése a tavaly megvásárolt kiadó nélkül.
A Sony valószínűleg ezt a konzolgenerációt is behúzza, és ehhez még csak pénzügyi szakértőnek sem kell lenni: elég megnézni, hogy milyen eladásokról beszélnek a japánok, és milyenekről spekulálnak a redmondiak esetében. A Microsoft nem szokott hivatalos eladási számokat publikálni az Xbox One éra óta, mert sajnos nincs mivel büszkélkedniük, de a pénzügyi teljesítményükről a tőzsde miatt kénytelenek mindent elmondani. Most pedig, hogy egy újabb pénzügyi negyedév véget ért, be is futott a jelentésük, ami alapján pont úgy, mint legutóbb, most is az Activision Blizzard húzta ki őket a pácból – írja a VGC.
A cég beszámolója szerint a hardveres bevételek 42%-kal csökkentek évről évre (az előző negyedév végén 31% volt ez éves szinten). Ennek ellenére a videójátékos bevételek mégis 44%-kal nőttek évről évre, ami furcsán hangozhat egy konzolgyártó és játékkiadó esetében, de nem az: az Activision Blizzard 48%-ot húzott a teljesítményen, vagyis nélkülük most 4%-os csökkenésről írhatnánk ezen a téren is. Az Xbox tartalmak és szolgáltatások bevételei, ami leginkább a Game Passt jelenti manapság, 61%-kal nőttek, de ismét ki kell emelni az Activision Blizzard elképesztő hatását, ami 58% volt.
Satya Nadella, a Microsoft CEO-ja arról beszélt a jelentésben, hogy több mint 500 millió havonta aktív felhasználójuk van a különböző platformokon, eszközökön. Valljuk be, ez egy igen erős állítás, azt is nehéz kitalálni, hogy ezt mégis miből számolták ki – alighanem duplán számoltak mindent, amit csak lehetett. Elvégre a Steamnek csak 132 millió havonta aktív felhasználója van (a Statista szerint), tehát durva lenne, ha az Xbox négyszer nagyobb lenne ennél, mégis ennyire felemásan menne a szekerük.