Meggyalázta a játékot a Borderlands film, amire már a Take-Two fejese is reagált

Meggyalázta a játékot a Borderlands film, amire már a Take-Two fejese is reagált

A premier előtti vetítések után szinte nincs pozitív hangvételű kritika az adaptációról, és úgy tűnik minden idők egyik leghitványabb videójátékos mozifilmjét sikerült összehozni a vélemények szerint.

Kezdjük azzal, hogy a Borderlands filmet elég sokáig húzták-halasztották, de végül csak sikerült összehozni, és bár hamarosan mindenki beülhet rá a moziba, nem biztos, hogy sokan lesznek majd a termekben. A Rotten Tomatoes oldalán a cikk írásának pillanatában mindössze 6%-ot kapott 52 kritikustól, ami elképesztően gyatra teljesítmény. Csak a miheztartás végett: Olyan hitvány produkciókat sikerült ezzel megelőznie, mint a Bloodrayne (4%), Street Fighter: The Legend of Chun-Li (3%) és a 2005-ös Alone in the Dark (1%).

A Borderlands franchise-t a Gearbox készítette és birtokolja, amelyet nemrég felvásárolt a Take-Two. A Take-Two (a 2K nevű cégen keresztül) pedig a Gearbox mellett a film egyik produceri szerepét is betöltötte. A hírre, miszerint gyalázatosan sikerült a film, Strauss Zelnick, a cég vezérigazgatója is megosztotta a véleményét.

A film sikere vagy sikertelensége hatással lesz a Take-Two-ra?

A válasz Zelnick szerint nem. Pénzügyileg ez a film nem fog semmit sem érni. De azt is kiemelte, hogy a negatív kritikai fogadtatás ellenére "adjunk a filmnek egy esélyt". Íme a válasza:

„Adjunk a filmnek egy esélyt. Sokan nagyon keményen dolgoztak rajta. Az alapjául szolgáló szellemi tulajdon fenomenális, a színészek csodálatosak, szerintem a látvány és a hangulat is fantasztikus. Lássuk, mit mond a közönség. De hogy válaszoljak a kérdésre, nem, a film teljesítménye így vagy úgy, de nem lenne pénzügyi hatással ránk vagy a franchise-ra.”

Zelnick kifejtette a véleményét videojáték-filmekről is úgy általában. A Take-Two "nagyon megválogatja", hogy milyen játékokból készít filmet, és azt mondja, hogy a cég nem akarja a nevét adni valamihez, ha az nem "szuper". Hozzáteszi azonban, hogy gazdaságilag csekély hatása van az adott címre, ha azt nagyvászonra viszik, így a legtöbb esetben nincs okuk erre, hacsak az érintett kreatív csapatok nem lelkesednek érte.

„Számunkra ez nem igazán központi dolog, hogy játékokból filmeket készítsünk.”

És hozzátette, hogy várakozásai szerint a kiadó "valószínűleg fenntartja" azt a megközelítést, hogy ezt csak szelektíven teszi a belátható jövőben is. Figyelemre méltó egyébként, hogy a Take-Two egy másik készülő filmben is részt vesz: a Netflixnél készül a BioShock-adaptáció. Az a film már több mint egy évtizede vergődik a fejlesztési pokolban, a Netflix pedig 2022-ben kapcsolódott be a gyártsába.

A Take-Two az első negyedévben összesen 1,22 milliárd dolláros nettó bevételről számolt be, a második negyedévre pedig 1,4 és 1,47 milliárd dollár közötti nettó bevételeket prognosztizált, de majd kiderül, hogy tényleg számít-e nekik a Borderlands film vagy sem.

Kövess Minket!



Gamer szótár