Lehet nem tűnik fel annyira hamar, ha a kedvenc youtubereinknél kilóg a lóláb, de ezzel az új funkcióval nehéz lesz nem észrevenni.
A YouTube folyamatosan kísérletezik valamivel. Az utóbbi időkben főleg a reklámok blokkolása ellen küzdöttek, de most úgy fest, találtak maguknak egy új frontvonalat, amire már jó ideje nem gondoltak. Természetesen nem másról van szó, mint a hazug vagy félrevezető tartalmakról. Félreértés ne essék, nagyon hasznos, hogy bizonyos témák esetében megjelenik egy rövid idézet az Encyclopedia Britannicából a platformon. Ez viszont akármennyire is remek projekt, sajnos közel sem fed le minden lehetséges problémát a mai tartalomgyártás körül.
A vicc az, hogy pont a Twitternek sikerült előállnia eddig a legjobb megoldással a megtévesztés kezelésére – igaz, másképp teljesen használhatatlan lenne az oldal. Mióta Elon Musk csapata fizet a a felhasználóknak azért, hogy hordjanak össze bármit a megtekintésekért, szinte minden sarkon belebotlik az ember „az olvasók olyan tartalmakat adtak hozzá, amelyekről úgy gondolták, érdekli az embereket” feliratba, mert leegyszerűsítve: mindig lesz valaki, aki egy macskás képre ráírja, hogy kutya, a többiek meg elhiszik, hogy tényleg az. A közösségi tényellenőrzés rendszerével maguk a felhasználók javasolhatnak kiegészítéseket egy-egy tartalomhoz, és ahhoz hogy ezek a kis jegyzetek megjelenjenek, a programban résztvevőknek egyrészt alaposnak kell lennie a források és fogalmazás terén, másrészt a többieknek szavaznia kell a javaslatra, ezzel fogjuk rá demokratizálva az igazságot.
A YouTube-on hajlamosabbak a felhasználók a kis buborékjaikban maradni, bizonyos mennyiségű, nem túl gyakran változó összetételű csatornát követni. Ezért lehet nem tűnik fel annyira hamar, ha kedvenceinknél kilóg a lóláb. De ez még nem jelenti azt, hogy sokkal jobb állapotban lenne a platform az igazmondás terén, hiszen pár görgetés alatt bele lehet futni valamilyen konteóba történelmi személyek halálával vagy a Föld alakjával kapcsolatban (pedig mindenki tudja, hogy ez paralelepipedon formájú, smh my head).
Valószínűleg ezért is kezdte el a Google néhány felhasználónál tesztelni ezt az új funkciót, amit a Twittertől kölcsönöztek. Még júniusban jelentették be, hogy tervezik a közösségi tényellenőrzés bevezetését, de az első meghívók még csak mostanában landolhattak a felhasználóknál. A pilot alatt a cég külsős értékelőket használ a megjegyzések hasznosságának felmérésére, de ha minden jól megy, hamarosan úgy tele lesz a YouTube is ezekkel, mint a Twitter – ez garantált.
Mint az alábbi képen is látható, ha egy videó tartalmával probléma van, akkor rögtön a cím alatt megjelenik majd a jegyzet, ami többek között egy rövid leírást, a forrást és a kifogásolt kijelentés, tartalom időpontját tartalmazza majd:
Forrás: Google