Leáldozhat a reklámblokkolóknak a YouTube legújabb lépésével

Leáldozhat a reklámblokkolóknak a YouTube legújabb lépésével

A YouTube nagyon szeretné, ha az összes reklámot megnéznéd vagy fizetnél a Premiumért.

A Google kész hadjáratot folytat az utóbbi hónapokban a reklámblokkolókkal szemben. Tavaly óta mindent bevetettek már, idén tavasszal pedig tesztelni kezdtek egy olyan megoldást is, amivel a külsős alkalmazások esetében képesek blokkolni a videókhoz történő hozzáférést. Most viszont még ennél is továbbmentek, ha hihetünk a SponsorBlocknak: a YouTube állítólag már szerveroldalról teszi bele néhány felhasználó videófolyamába a reklámokat, így azok teljesen megkülönböztethetetlenek a tartalomtól, ezáltal szűrhetetlenek.

Hivatalosan nem kommunikálta az amerikai cég, hogy ilyen tesztet folytatnának. Viszont ahogyan a 9to5Google is felhívta rá a figyelmet, valószínűleg komoly infrastrukturális kihívás lehetett ezt összehozni. Tehát ne lepődjünk meg rajta, ha minimális változtatásokkal, de egyre több felhasználó kapja meg a frissítést. Persze a költségeket a módszer hatékonyságával könnyű megmagyarázni: mivel a reklámblokkoló szoftverek így képtelenek lesznek különbséget tenni egy reklám és egy videó között, vagy semmit, vagy mindent tudnak blokkolni legfeljebb, ezzel teljesen értelmüket vesztve.

Ezeket olvastad már?

A YouTube reklámblokkolók elleni hadjárata bár érthető, valamelyest problémás is. Nyilván az a cél, hogy a Premium-csomagok felé tereljék az embereket, amelyek jelenleg egyáltalán nem rossz üzletetek, főleg, hogy még zenei szolgáltatás is jár hozzájuk. Csak ha valaki nem szeretne ilyesmiért fizetni, mert hosszú évek óta megszokta, hogy ingyen van a tartalom, akkor nehéz meggyőzni őt az alternatíváról. A szolgáltató pedig a lehető legagresszívabb stratégiát választotta arra, hogy kötelezze az embereket a fizetésre: egyre több és több reklámot tesznek a felhasználók elé, hátha felhúzzák magukat ezeken és perkálnak.

Kövess Minket!



Gamer szótár