Bekeményít a YouTube: Ha ad blockot használsz, hagyj fel minden reménnyel

Bekeményít a YouTube: Ha ad blockot használsz, hagyj fel minden reménnyel

A YouTube eleinte csak figyelmeztette a felhasználókat a reklámblokkolók, ad blockerek kikapcsolására, ám ezt a képernyőt is át lehetett ugorni egy idő után, ezért nem sok értelme volt. Most viszont jóval határozottabb lépést tettek a probléma megoldására.

A YouTube, mióta világ a világ, az internetes videómegosztó portálok vitathatatlan királya. Ez a platformon tevékenykedő tartalomgyártók számára is kedvező, nem beszélve a hirdetőkről. De a Google és mindenki más is tudja, hogy azért a jelenlegihez képest jóval nagyobbat lehetne kaszálni a YouTube-on, ha nem lennének azok a fránya reklámblokkolók. Ezért folyamatosan próbálták felvenni a harcot az adblockerek ellen, ennek pedig az lett a vége, hogy nélkülük már annyi és olyan típusú reklám van a weboldalon, hogy elmegy az ember kedve a fogyasztástól, így egy végeláthatatlan spirálba kerültünk.

A YouTube ezért megpróbálta más szemszögből vizsgálni a kérdést, és egy fizetős alternatívát csinált (Premium-csomag), amely reklámmentességet kínál sok más hasznos funkció mellett. Azonban ez sem volt elég arra, hogy mindenkit meggyőzzön az ad blockerek hátrahagyásáról. Ezért tavaly minden eddiginél durvább kampányba lendült a platform a reklámblokkoló megoldásokkal szemben. Először csak figyelmeztették a felhasználókat ezek kikapcsolására, ám ezt a képernyőt is át lehetett ugorni egy idő után, ezért nem sok értelme volt. Később a videók töltési idejének lassításával próbálkoztak, de úgy tűnik, még ez sem volt elég.

Ezeket olvastad már?

Most viszont ennek folytatásaként kitalálták, hogy ha valaki a szabályzatukba ütköző szoftvert használ a reklámok kicselezésére, akkor egész egyszerűen nem nézhet videót – írja az Engadget. Például, ha telefonon harmadik féltől származó alkalmazással (mondjuk a Vanceddal) próbálja valaki ezt megkerülni, akkor „pufferelési nehézségeket” tapasztalhat, esetleg egy hibaüzenetet kap és el sem indul a videó. Tehát jóformán egy körbe-körbe haladó, töltést jelző karikát bámulhat a jövőben az, aki ad blockot vagy ilyen funkcióval rendelkező appot használ. A videóra pedig kár lesz várni, mert az bizony nem fog jönni. Ez állítólag már most annyira hatékony, hogy a felhasználók fokozatosan térnek át a halálra ítélt külsős alkalmazásokról vagy kapcsolják ki a hirdetésblokkolójukat. Persze még egy pár hétnek, hónapnak el kell telnie ahhoz, hogy a helyzetet rendesen felmérhessük.

Alternatív megoldásként a végtelen reklámra természetesen a Premium-előfizetést javasolja a YouTube továbbra is. A havi 1 790 forintos csomag az alábbiakat tartalmazza:

  • Reklámmentesen és megszakítás nélkül lehet videókat nézni
  • Letölthetsz videókat, hogy később is megnézhesd őket offline vagy útközben
  • Lejátszás a háttérben (billentyűzár esetén továbbra is megy a videó)
  • Streamelheted kedvenc zenéidet reklámmentesen a YouTube Music alkalmazással

A családi csomag ugyanezt kínálja havi 2 690 forintért, plusz az előfizetéssel egy háztartáson belül rajtad kívül öt (13 év feletti) családtag élvezheti még a YouTube Premium előnyeit.

Kövess Minket!



Gamer szótár


Közvetítések