Minden démon a DOOM Slayer pajzsától fog rettegni a The Dark Agesben

Minden démon a DOOM Slayer pajzsától fog rettegni a The Dark Agesben

A QuakeCon alatt több új részlet is kiderült a DOOM The Dark Ages játékmenetéről, így a pajzs különböző képességeiről, az újraalkotott Glory Kill rendszerről és a pályák dizájnjáról is.

A júniusi Xbox Games Showcase alatt rántotta le a leplet az id Software a következő Doomról, a DOOM The Dark Agesről. Az első előzetesből már igen sokat megtudhattunk a 2025-ben debütáló játékról. Így többek között az is kiderült, hogy ha Amerika Kapitány csak egy pár fokkal kegyetlenebb lenne, és a pajzsok mellett a láncfűrészeket is hasonló mértékben szeretné, akkor valószínűleg a DOOM Slayernek hívnák őt:

Természetesen az Amerika Kapitány-poénnál jóval több dologra számíthatunk a The Dark Agesben. A hétvégi QuakeCon alatt a fejlesztők zárt ajtók mögött beszéltek arról, hogy pontosan mire is, majd egy videót is levetítettek a közönségnek, hogy biztosan ne felejtsék el mindazt, amit rájuk zúdítottak. A titkolózás viszont nem tűnik annyira produktívnak, amikor egy rabid dentist nevű Reddit-felhasználó jóvoltából mindent megtudhattunk, ami akkor és ott elhangzott.

Így például az első előzetesben is nagy szerepet betöltő pajzsról kiderült, hogy nem csak a közelharcban – vagyis a védekezésben és a hentelésben – jön kapóra, hanem a közlekedésben is. De ha hiszitek, ha nem, távolra is baromi hasznos lesz ez az eszköz: el lehet dobni, és a nagy ellenfelekbe képes beleragadni, így folyamatos sebzést okozni nekik, míg a kisebbeket azonnal kivégzi, ráadásul a zöld lövedékeket a megfelelő pillanatban hárítva visszalőhetjük a pajzzsal az ellenségekre. Bár ezeken már meg sem lepődünk, amikor a kávéfőzésen kívül nagyjából mindent csinált már a DOOM Slayer a hőn szeretett pajzsával.

Persze ha épp nincs kedvünk a mindenható pajzzsal gyakni az ellent, akkor használhatjuk a tengernyi lőfegyvert, mint a hagyományos shotgunt vagy egy duplacsövű plazmapuskát, amelyeket az id munkatársai demóztak is a QuakeCon közönségének. De ha épp kifogyott a muníció, akkor sem kell rögtön Bosszúállóvá avanzsálni, hiszen a láncos buzogánnyal gyorsan gyűjthetünk egy kis extra skulót, puszta kézzel pedig megmutathatjuk a démonoknak, hogy mi történik akkor, ha beledugják a villát a konnektorba.

Az arzenálon túl is lesznek érdekességek a The Dark Agesben. A Glory Kill rendszerét átszabták a fejlesztők, így marad a gyors mészárlás, de nem lesznek extra animációk. Az első trailerben is megvillantott sárkány és mecha állítólag nem egyszer-egyszer feltűnő bazári mutatványok lesznek, hanem többször előkerülnek majd a sztori során – utóbbi még saját HUD-ot és egy forgótáras fegyvert is kap. A pályák dizájnja is változik az Eternalhoz képest: vertikális helyett inkább nagyobb, nyíltabb, horizontálisabb tereket kapunk majd, ezért elvileg kevesebb ugrabugrálásra, lassabb csihi-puhira kell számítani. Ha mindez így lesz, azt kell mondjuk, nem lazsáltak az id Software-nél és egy fantasztikus harmadik résszel koronázzák meg az új szériát – csak győzzük kivárni.

A DOOM The Dark Ages valamikor 2025-ben jelenik meg PC-re, Xbox Series X|S-re és PlayStation 5-re.

Ezeket olvastad már?

Kövess Minket!



Gamer szótár


Közvetítések