Majd egy évvel később egyesek csúnyán ráfaragtak az elbagatelizált projekt miatt.
Alig nyolc hónappal ezelőtt a Naughty Dog arról számolt be, hogy inkább elvetették a The Last of Us 2-höz fejlesztés alatt álló, Factions 2 néven emlegetett többjátékos módját, mivel annak hosszú távú támogatása súlyosan befolyásolná a stúdió egyjátékos címeinek a jövőjét. Bár a bejelentésen kívül nem sok részlet derült ki a projektről, úgy tűnik már jó ideje bíbelődtek a multiplayer mókával, és ez bizony hatással volt a Sonyra is, a cég ugyanis nem hagyta következmények nélkül ezt a döntést. Több embertől is megváltak a hírek szerint, miután kiderült, hogy füstbe ment a terv.
Ezt a veterán videójátékokkal foglalkozó újságíró, Jason Schreier árulta el a legutóbbi Friends Per Second podcastban. A Bungie nemrég történt elbocsátásairól beszélve Schreier megjegyezte, hogy az élőszereplős játékok – itt a motion capture technológiára kell gondolni – előállítása dollár milliókba kerül, és megemlítette, hogy a Naughty Dog által megálmodott Factions kiegészítő nagyjából már négy éve állt fejlesztés alatt, és több száz fő dolgozott rajta.
„Úgy értem, a Naughty Dog már körülbelül négy esztendeje dolgozott az ötleten, és több száz fő alkotta a csapatot. Ez elég drága mulattság egy dolog esetében, ami nem is lett volna akkora durranás... Ez a törölt projekt bizony sokba került a kiadónak, és a Sony nem is nézte jó szemmel, fejek hullottak miatta.”
Ez a kijelentés pedig súlyos büntetésekre utal, vagy vállalati nyelven szólva, felmondásra/kirúgásra. Persze a Sony erről mélyen hallgatott, mikor a fejlesztőcsapat annak idején bejelentette a törlést. Hivatalosan a Sony semmit sem erősített meg, de Schreier múltját és megbízható iparági kapcsolatait tekintve nagy az esélye, hogy valójában tényleg ez történt. A The Last of Us 2 multiplayer módjáról egyébként a kukázáson kívül nem sok minden árulkodott, eddig csak egy kiszivárgott menükép bukkant fel az interneten, amiből sejteni lehetett, hogy valami készül a Naughty Dognál.
Ezeket olvastad már?
Egyelőre nem lehet tudni, hogy mire számítsunk tőlük legközelebb, de a stúdiófőnök Neil Druckmann az idén februárban megjelent dokumentumfilmben tett nyilatkozata alapján már javában dolgoznak a The Last of Us 3. részén. Nem csak ezt, de Druckmann azt is megerősítette, hogy jelenleg több egyjátékos projekt is van a tarsolyukban.