Még kevesebb korszakkal is menő marad a Civilization 7

Még kevesebb korszakkal is menő marad a Civilization 7

Amihez hozzá lehetett nyúlni az új Civilizationben, azt a fejlesztők nem hagyták érintetlenül. De ez nem baj, egyelőre.

A júniusi Summer Game Fest óta tudjuk, hogy készül a Civilization 7, a Sid Meier nevével fémjelzett stratégiai széria legújabb darabja. Akkor ugyan még túl sokat nem árultak el róla a fejlesztők, ám az augusztusi Gamescomra már alaposabban felkészültek, és nem csak egy új előzetest és megjelenési dátumot kapott a játék, hanem a játékmenetbeli változásokról is részletesebben beszámoltak. És ha ez sem lenne elég, a helyszínen lévő újságíróknak lehetősége volt tenni egy próbakört a 2025-ben érkező Civ 7-tel, így már elég szépen összerakható, mire számíthatunk az évtizedek óta futó sorozat következő fejezetében.

Kevesebb korszak, több vezér

Az első és talán legfontosabb változás, hogy leegyszerűsítették a korokat a játékban. Mielőtt bárki megijedne, a PC Gamer szerint itt arról van szó, hogy a fejlesztők megnézték a statisztikákat és azt látták, hogy a játékosok egyszerűen nem játszák végig a mentéseiket, már néhány korszak után újat kezdenek inkább vagy félreteszik a programot. Annak érdekében, hogy ezt elkerüljék, úgy döntöttek, csak ókor, felfedezések kora és modernkor lesz a Civilization 7-ben – és ezek hosszabbak lesznek, mint eddig.

Az első két kor végén krízis eseményekben kell helytállni, az új korok kezdetén pedig új civilizációt kell választani, a lehetőségek pedig összefüggenek majd azzal, hogy korábban melyikkel játszottunk. Ami viszont talán megkönnyítheti mindezt, hogy most már nem csak egy adott civilizáció vezérei közül választhatunk a játék elején, illetve hogy nem csak egy adott civilizáció ismert és valódi vezérei, hanem más egyéb történelmi figurák is feltűnnek majd, így például Benjamin Franklin is. Tehét többféleképpen belevághatunk majd a játékba, hogy aztán elérhessük a klasszikus győzelmi kondíciók valamelyikét.

Városok

A városépítés is változik, mert mostantól kisebb településeket alapítanak a telepesek és ezek elsőre nem képesek az aranyon kívül más termelésére. Persze ha van elég aranyunk, akkor egy idő után várossá fejleszthetőek, viszont a fejlesztések ára minden egyes településsel nőni fog. Illetve érdekesség még, hogy a települések első formáját egyszer speciálizálhatjuk bónuszokért cserében: mezőgazdaság, bánya, erőd vagy kereskedelmi csomópont lehet ezekből. A városok esetében jelentős változás még, hogy a bővülésük esetén nem automatikusan foglalnak el környező területeket, hanem a játékosnak kell választania majd, és ezek lehetnek rurális vagy urbánus csempék, amelyek eltérő lehetőségeket tartogatnak.

Egységek

Van pár kisebb újdonság, így például az egységek már ténylegesen erődítményt fognak építeni, ha erre kérjük őket, illetve némelyik képes lesz a sekély vizen áthaladni alapból. A legnagyobb fejlesztést e téren viszont nem a már Civ 6-ban is meglévő egységeknél, hanem az újaknál, a parancsnokoknál kell keresni. A parancsnok egy különleges egység, mert mostantól ez az egyetlen, ami képes XP-t szerezni vagy amit elő lehet léptetni. Ezek az egységek bónuszokat adnak a közelükben lévő többinek, valamint javítják a csapatmozgást, tehát szinte kötelezőek. Mondjuk sok szempontból már jelenleg is létező játékelemeket vettek el a fejlesztők máshonnan, hogy aztán egy külön egységet csináljanak belőle, ez viszont akármennyire is butaságnak hangozhat, valójában még érdekes lehet például a játék egyensúlyozása miatt a jövőben.

Befolyás

A befolyás egy új nyersanyag, ha úgy tetszik. Ezt elsősorban a diplomáciára lehet költeni majd, tehát városállamok lojalitásáért vagy más civilizációkkal történő egyezségekért cserében használható. De nem csak pozitív, negatív akciók is végrehajthatóak ezen keresztül, például szankcionálhatunk civilizációkat vagy megpróbálhatunk behatolni a hadseregükbe. Továbbá a játékos segíthet a befolyással megjavítani kapcsolatokat, hogy az ezekből eredő negatív hatások kevésbé vagy egyáltalán ne érvényesüljenek – elvégre amit mi megtehetünk velük, azt az AI vagy multiban a többi játékos is megteheti ellenünk.

Többjátékos mód

Ha már felmerült a multiplayer: a Civ 7 majdnem minden létező platformon megjelenik, de lesz lehetőség a crossplayre konzolosok és PC-sek között, ezért kár aggódni. A játékhoz nem kell majd a 2K Launcher a továbbiakban, viszont egy 2K fiók sajnos vagy nem sajnos, még mindig kötelező. De ha ez megvan, akkor a multi játszható lesz a hagyományos módon, tehát az első korszaktól az utolsóig haladva, de akár úgyis, hogy csak egyetlen korszakot ölel fel a meccs. Ez utóbbi azért is érdekes, mert az ókor és a felfedezések kora esetében legfeljebb öt játékossal mehet a menet, míg a modernkorban már nyolccal. Egyedül a Switch változatnál lesz némi eltérés ebben, ott sajnos kevesebb játékost bír el a többjátékos mód (négy, illetve hat).

Egyebek

  • Imáink meghallgattattak, mert végre a folyóknak több haszna lesz, mint hogy kék színt is lássunk a térképen és kerülgetni kelljen őket: most már hajózhatunk is rajtuk!
  • Új narratív eseményeket kapunk, ez a mechanika talán a Crusader Kings szériából lehet ismerős a stratégiai játékok szerelmeseinek. Ilyenkor lényegében történik valami a vezérünk életében, és döntést hozhatunk, amellyel különböző erőforrásokat nyerhetünk vagy veszíthetünk.
  • A barbárokat kicserélték egy új, Független Hatalmak nevű frakcióra. Ezek már nem feltétlenül ellenségesek, a táboraikat pedig képesek városállamokká alakítani.
  • A vallás és a természeti katasztrófák visszatértek sok más Civ 5-ből és 6-ból (vagy ezek DLC-iből) ismerős tartalommal, funkcióval együtt.
  • Elvileg a vezérek képesek lesznek bónuszokat gyűjteni több eltérő meccsből, vagyis elképzelhető, hogy játékról játékra nem csak mi lehetünk jobbak a civezésben, hanem az általunk preferált karakterek is.

További érdekességekért és a fejlesztők magyarázataiért érdemes még belenézni ebbe a több mint 25 perces mélymerülésbe is, amiben magát a játékot is láthatjátok mozgás közben:

A Sid Meier's Civilization VII 2025. február 11-én érkezik majd Windowsra, Linuxra, Macre, PS4-re, PS5-re, Xbox One-ra, Xbox Series X|S-re és Nintendo Switchre.

Ezeket olvastad már?

Kövess Minket!



Gamer szótár