Nem csak a Steamen hasalt el a Sony legutóbbi megjelenése, a Concord, ugyanis még a PlayStation 5-ön is úgy kerülik azt a játékosok, mint mókus az erdőtüzet.
Pár év múlva valószínűleg gyíkemberes összeesküvés-elméletek születnek majd a Concordról, annyira kevesen tudnak a létezéséről vagy játszanak vele. Másképp nehéz is lesz megmagyarázni majd, hogy mégis hogyan tud korunk egyik legnagyobb kiadója és egyben legnagyobb konzolgyártója, a Sony, összehozni egy olyan AAA kategóriás címet, amivel e cikk írásának pillanatában – 10 nappal a megjelenés után – 65-en játszanak a Steamen. Bár hála pár iparági elemzőnek, azt legalább már sejtjük, hogy miért ennyire alacsonyak a számok jelenleg, ha azt még nem is tudjuk biztosan, hogy hogyan jutottunk el idáig.
Az amerikai IGN több forrásra hivatkozva írt arról, hogy kb. 25 ezer példányban kelhetett el a Concord eddig PS5-ön és PC-n összesen. Az, hogy PC-n egy adott pillanatban ehhez képest még 100 fő sem játszik a 40 dolláros hero shooterrel, az a Circana egy elemzője szerint nem meglepő fordulat, amikor a Sony a saját konzolján sem tudta rábírni a megjelenéskor az embereket, hogy adjanak neki egy esélyt: állítólag aznap „kevesebb mint az aktív PS5 játékosok 0,2%-a” próbálta ki csak.
Az IGN-hez eljuttatott számadatok szerint Steamen kb. 10 ezer példányban kelt el a játék, míg PlayStationön kb. 15 ezer talált gazdára. A circanás Mat Piscatella szerint ez azért lehetett, mert „alacsony volt az ismertsége és a videójátékosok vásárlási szándéka”, tehát a kutyát sem érdekelte, és aki tudott róla, az sem akarta megvenni a Concordot. Ebben persze szerepet játszhatott az árcédula is, mert ahogyan most Rhys Elliot a Midia Research-től mondta, „játékosok egy kis csoportja talán ad egy esélyt egy új játéknak ingyen, de a 40 dollár túl nagy kérés a mai makrogazdasági környezetben”. Pláne igaz ez akkor, amikor a vetélytársak free-to-play modellben működnek (például Overwatch 2, Marvel Rivals).
Mivel egy új IP-ról van szó, érthető lenne, ha nem rögtön God of War és Marvel's Spider-Man kaliberű eladásokat generálna a Concord. Az azonban már-már nevetséges, hogy az állítólag méregdrágán készített játékot majdnem nulla marketing kísérte, és hogy végül esélyt sem adtak neki az emberek, amikor alig jelennek meg idén Sony kiadású programok a PlayStationre. A Concord bukásának jobb megértéséhez viszont ezt kijelenteni még közel sem elég, mert azt is látnunk kellene, hogy miért nem bízott benne a Sony, ha előtte láthatóan költöttek a fejlesztésére. Illetve azt is, hogy miért nem láttak lehetőséget a free-to-play modellben.