Valószínűleg minden veterán elmorzsol majd egy örömkönnyet, ha elolvassa, mivel készül a DICE a következő részre.
Remek hírekre ébredtünk ma, hiszen kiderült néhány fontos részlet a következő Battlefieldről, hála a Respawn Entertainment és az EA Studios Organization Group fejének, Vince Zampellának. Azon túl, hogy egy amerikai IGN-nek adott interjúban az EA-s vezető megmutatta az első koncepciós rajzot a játékból, számtalan dologról, tervről rántotta le a leplet. Így például megtudtuk, hogy a Battlefield 1, V és 2042 után most inkább a jelenkor hadviselésére fókuszálnak majd a fejlesztők, ami azt jelenti, hogy jobban hasonlít a folytatás a BF3-BF4 érára. De az alapokhoz történő visszatérés nem áll meg a korszaknál, sőt, igazából csak ott kezdődik!
Talán mondanunk sem kell – a Battlefield veteránoknak legalábbis biztosan nem –, hogy a legutóbbi, 2042-ben játszódó részben már nagyon túlzásba esett a DICE a sallangokkal. Kezdve azzal, hogy a klasszikus class alapú harcok helyett már-már egy hero shootert adtak (a specialista karakterek rengeteget elvettek a játékélményből). De ha ezzel még valaki meg is békélt, akkor azzal találta szemben magát, hogy egy népszerűtlen játékban 128 főre tervezett pályákon, szervereken kellett rohangálnia fel-alá. A fejlesztők végül kénytelenek voltak visszatérni a jó öreg 64 slotos pályákhoz, hogy legalább egy kis élet legyen rajtuk és ne unják meg a játékosok az állandó rohangálást. De mindez már túl kevés volt, túl későn.
Zampella annak ellenére sem szerette volna bukásnak ítélni a BF 2042-t az interjúban, hogy a franchise rajongóinak szemében egyértelműen az volt a megjelenésétől a haláláig. De ha a szavakat konkrétan nem is mondta ki, legalább hajlandó volt kritizálni az imént említett problémákat, és ezzel együtt elárulta, hogy az új Battlefieldben nem kell aggódni ezek miatt, mert visszatérnek a régi szép idők játékmenetéhez.
„Ha visszatekintünk, a Battlefield csúcsa a Battlefield 3, a Battlefield 4 korszaka volt, amikor minden modern [értsd jelenkori] volt. És szerintem vissza kell térjünk ehhez, mert ez a Battlefield szíve, és elképesztően kell megvalósítsuk, majd utána látjuk, hogy mit csinálhatunk még. De nekem a csúcs Battlefield a 3 és 4 időszaka volt. Ez nosztalgikus a játékosoknak, nekem, még a csapatnak is. Az volt a virágkora... na meg az 1942.”
„A 128 fős [szerverek, pályák] szórakoztatóbbak voltak? Hát, csak azért elmenni eddig a számig, hogy elmondhassuk, megtettük, nem sok értelme volt. Kísérletezünk vele, hogy mi a legszórakoztatóbbb. Ha a pályák elérnek egy bizonyos méretet, akkor másmilyenek lesznek. Más a játéktér és ennek megfelelően kell tervezni őket. Szóval inkább valami olyasmit tervezünk, ami jobban hasonlít a régi Battlefieldekre. Inkább legyen egy szép, sűrű, tényleg szép, jól kialakított játéktér. Van néhány nagyon jó már most is, alig várom, hogy ti is láthassátok őket.”
„Én nem voltam ott a 2042-nél. Nem tudom, hogy mi volt a gondolat [a specialisták] mögött, de szerintem a csapat csak meg akart próbálni valami újat. Ezért jár a taps nekik. Nem mindenkinek jött be, de kísérletezni kell. Nem működött. Nem illett bele. Szóval a specialisták nem térnek vissza. A Battlefield a classokról szól, ezért visszatérünk ezekhez.”
Borítókép: EA DICE