A Throne and Liberty elérheti, amit a New Worldnek és a Lost Arknak nem sikerült?

A Throne and Liberty elérheti, amit a New Worldnek és a Lost Arknak nem sikerült?

Ez a játék lehet az Amazon befutója?

Már csak kevesebb mint egy nap – pontosabban 23 óra – és az előrendelők számára elérhetővé válik a Throne and Liberty korai hozzáférésű verziója, október 1-én pedig megtörténik a teljes körű debütálás. Az Amazon Game Studios legújabb MMO-jára sokan ismét úgy hivatkoznak, mint a kategória bajnoki övét jelenleg is birtokló World of Warcraft kihívójára, azonban az utóbbi években ennek általában hatalmas zakó lett a vége, még az Amazon korábbi címeinek az esetében is – New World és Lost Ark. Vegyük górcső alá, hogy a múltat alapul véve a Throne and Libertynek mekkora esélyre van arra, hogy beváltsa a hozzáfűzött reményeket.

A stúdió legelső MMO-s próbálkozása a New World volt 2021 tavaszán. A 30 dolláros játék irigylően jó startot vett, és képes volt közel 913 634 egyidejű játékost felmutatására a megjelenést követően. A szerverproblémáknak, majd később azok összevonásának és a kevés valódi tartalommal bíró frissítésnek köszönhetően, a játékosbázis pár hét után teljesen beszakadt. Később néhány komolyabb frissítés sikeresen visszacsábította a veteránok egy részét, azonban ez is csak ideig-óráig tartott, és most csupán pár ezren pörgetik a játékot. Összességében pedig egy ígéretes projektről volt szó, ami látható módon tömegeket volt képes megmozgatni, de főként a stúdió felkészületlensége miatt hamar dugába dőlt.

Az Amazon következő próbálkozása a Lost Ark volt, amit 2022 elején adtak ki. A játék más régiókban már korábban is létezett, és egész szép számokat produkált. Egy felső nézetű ingyenesen játszható MMO-ról van szó, aminek a játékmenete és látványvilága üdítően hatott mindenkire. Ezeknek köszönhetően – bár elsősorban valószínűleg az ingyenességnek – 1 325 305 egyidejű játékossal jelent meg Steamen, majd közel egy éven át továbbra is nagyon szép számokat produkált. Annak ellenére, hogy az Amazon itt már jobban figyelt a játékosok visszajelzéseire, és a szerverek is viszonylag rendben voltak, a lelkesedés idővel alábbhagyott, és most ott tartunk, hogy átlagosan 20 000 játékossal találkozhatunk online.

Mindezek fényében jogosan merül fel a kérdés, hogy miben lehet más a Throne and Liberty, mi jelenthető az esetében azt a pluszt, ami hosszú távon is működőképessé teheti. Először is már azzal sokkal több játékost lesz képes elérni, hogy PC-n túl Xbox X|S-en és PlayStation 5-ön is megjelenik, a stúdió pedig minden bizonnyal tanult a korábbi hibáiból. Habár az ára elég borsos – 40 dollár –, azt láthattuk, hogy a New World esetében sem ez okozta a problémát. Az fejlesztők ebbe az új MMO-ba igyekeztek összeszedni, olyan más játékokban fellelhető elemeket, melyek a siker kulcsát jelenthetik. Hatalmas nyílt világ vár bennünket, ahol folyamatosan változó időjárással és eseményekkel találkozhatunk. Mindez hatással lesz a térkép dinamikus változására, az ázsiai design mögött pedig mély PvE és PvP tartalom rejlik, és akkor a különböző állatokká való átváltozás lehetőségéről még nem is beszéltünk. A nyílt béta során ingyenesen kipróbálható volt, és százezrek éltek is a lehetőséggel, de úgyis majd a debütálást követően derül ki, hogy valójában mekkora potenciált látott benne a közösség. Már nem kell sokat várnunk, hogy fény derüljön arra, tényleg ez a játék jelenti-e a megváltást.

Ezeket olvastad már?

Kövess Minket!



Gamer szótár