Őszinteségi rohamot kaptak a Paradoxnál, zsákutcának nevezték az egyik játékukat

Őszinteségi rohamot kaptak a Paradoxnál, zsákutcának nevezték az egyik játékukat

Előfordul, hogy egy-egy kiadó utólag bukásnak vagy tévedésnek tartja egy játékukat, de az semmi ahhoz képest, amit a Paradox Interactive vezérigazgató-helyettese mondott egy interjúban.

A Paradox Interactive-nak látszólag elege van a Vampire: The Masquerade-ből és az RPG-kből úgy nagy általánosságban, legalábbis erről nyilatkozott a PC Gamernek egy interjúban a cég vezérigazgató-helyettese, Mattias Lilja. A Bloodlines 2 alcímű epizód fejlesztése kapcsán ugyanis azt találta mondani Lilja, hogy a harmadik részt „már valaki más készíti el”, ami nem éppen egy bizalomgerjesztő mondat, de eredeti kontextusában talán még ennél is rosszabbul hangzik.

Lilja célja a jelenleg futó médiaturnéjával eredetileg az volt, hogy biztosítsa a Paradox Interactive rajongóit arról, hogy a cég felállt abból a problémából, amit az elhibázott kiadások (mint a Cities: Skylines 2) vagy a váratlanul elkaszált játékok (mint a Life by You) okoztak náluk. Ennek részeként egy stratégiai váltásról kezdett beszélni az interjúban, ami olyannyira stratégiai, hogy másról sem szólt, minthogy visszatérnek a gyökereikhez és a jövőben inkább stratégiai játékokat fognak készíteni, mert azokat sokkal tovább életben lehet tartani és így több pénzt is termelnek.

Mivel a Vampire: The Masquerade egyértelműen nem illik bele ebbe a képbe, érthető, hogy ezt is félretenné a kiadó, ha végeznek a következő epizóddal. Erre korábban már majdnem sor került egyébként, és Lilja szerint ha nincs a The Chinese Room csapata, akkor már rég elkaszálták volna a sokat csúszó programot. Azonban a Bloodlines 2 alcímű epizódot jelenleg is fejlesztik a Paradox égisze alatt, mivel a 2019-től folyamatosan jelentkező problémákon sikerült túllépni. A jelenlegi tervek alapján várhatóan 2025 első felében jelenik meg az új rész, így pedig nagyon nem mindegy, hogy mit mond a játék mögött álló kiadó egyik vezető személye most: hogy a gyökereikről kezd beszélni és burkoltan beszél, vagy inkább nyíltan ekézni kezdi egy még meg sem jelent játékukat, ami kilóg a sorból.

Nos, Lilja valamiért az utóbbit választotta, pedig látszólag ezt a hibát senki sem kényszerítette ki belőle – persze értékeljük az őszinteségét.

„Nem része a stratégiai irányunknak, hogy ilyesfajta játékokat készítsünk. Tehát ha Isten úgy akarja és a Bloodlines 2 sikeres lesz, a Bloodlines 3-at akkor is valaki más fogja megcsinálni, licencelve azt tőlünk. Szerintem ez a stratégiai módja annak, ahogyan működhetne. Tehát ez még mindig eltér attól, amit csinálnunk kellene, nem ismerjük ezt a dolgot, szóval rá kellene hagynunk talán más emberekre, hogy csinálják” – mondta Mattias Lilja a stratégiai váltásukról.

A Paradoxnak van egyébként egy kisebb, kísérletezősebb játékokra szabott részlege is, a Paradox Arc, aminek a profiljába ez a márka talán még beleférne – vetette fel a PC Gamer. Lilja azonban elmondta, hogy ez nem feltétlenül igaz, egy RPG – pláne a Baldur's Gate 3 korában – bizony túl nagy befektetéssel jár, de még egy CRPG-re is ugyanez lenne igaz. Szóval akárhogyan is alakul a Bloodlines 2, a kiadó és vele együtt Lilja elkönyvelte már jó előre, hogy a Bloodlines egy „zsákutca”, ezért nem szeretnék folytatni.

Bár ezek a kijelentések nem festenek túl jó képet a következő Vampire: The Masquerade-ről, Lilja leszögezte, hogy nem kaszálják el a játékot és nem fogják befejezetlenül hagyni sem a megjelenés után. DLC-kre viszont nem érdemes számítani, ugyanis a Paradoxnál úgy látják, hogy ezek a játékok túl gyorsan lecsengenek. „Bejön egy rakás játékos, kicsit terjed a híre szájhagyomány útján, van egy magas csúcs, aztán eltűnnek” – magyarázta Lilja, aki szerint ők nem ilyen típusú játékokat akarnak készíteni, hanem olyanokat, amik idővel továbbfejlődnek.

Borítókép: Paradox Interactive / The Chinese Room

Ezeket olvastad már?

Kövess Minket!



Gamer szótár