A PC-sek mellett a PS3 tulajok is majdnem kimaradtak a Red Dead Redemption mókából?

A PC-sek mellett a PS3 tulajok is majdnem kimaradtak a Red Dead Redemption mókából?

Egy veterán Rockstar Games fejlesztő pontot tett a régi és az új pletykák végére is.

Hamarosan PC-re is ellátogat az oly' régóta várt Red Dead Redemption. A 2010-es akció-kaland játék portját a múlt héten jelentette be a Rockstar Games, és bár egy krumplin is elfutna a mai hardverek erejéhez képest, az árával garantáltan nem fog lenyűgözni senkit sem ez a kiadás. Technikailag persze ettől még érdekes a program, hiszen sok PC specifikus funkciót megkap majd, amivel az eredeti változatai értelemszerűen nem büszkélkedhettek.

A Digital Foundry szerint azonban érdemes azon is elmerengeni, hogy egyáltalán hogyan hozta össze ezt a játékot a Rockstar 2010-ben. Mert mint néhányan lehet tudjátok, ez közel sem volt gyerekjáték. Tehát, a DF Direct legújabb adása szerint a Red Dead Redemption PS3-as változatát később kezdte és fejezte be a Rockstar Games, mint az Xbox 360-asat. Sőt, szerintük egy ideig tervben sem volt, hogy kiadják a játékot a Sony konzoljára, csak út közben jött meg az ihlet ehhez.

Nos, ez így ebben a formában nem igaz. Ezért a Digital Foundry munkatársai később pontosították a mondandójukat azzal, hogy valójában ők arra gondoltak, hogy a pálya már készen volt, mielőtt a fejlesztők belefogtak volna egy PS3-as verzió elkészítésébe – ezt egy rockstaros erősítette meg nekik még régebben. Mindezt hallva, olvasva a Rockstar Games veteránja, Obbe Vermeij is beszállt a diskurzusba. A fejlesztő 2009-ben, tehát egy évvel a Red Dead Redemption kiadása előtt hagyta ott a stúdiót, ezért még éppen volt rálátása arra, hogyan is zajlottak a munkálatok. Most pedig elárulta, hogy valójában mi is történt:

„Az Xbox 360 DirectX-et használt. Ez azt jelenti, hogy a hardver előtt volt egy szoftveres réteg. Ez megkönnyítette az írást a 360-ra. Hogy jó teljesítményt hozzon ki a PS3-ból, a fejlesztőnek nagyon alacsony szintig kellett lemennie rajta. A grafikus lapkát kellett programoznia annak a natív nyelvén. Ez nehéz és időigényes volt. Ezért több értelme volt annak, hogy a 360 volt a fő [platform].”

Csúszásról vagy a PS3-as Red Dead Redemption kiadás utógondolat jellegéről tehát nem volt szó, csupán annyiról, hogy a két konzolra nem ugyanabban az ütemben fejlesztett a csapat, mert nem volt értelme annak, hogy így dolgozzanak. Persze ez nem jelenti azt, hogy ne lenne különbség a PlayStation és az Xbox változatok között vagy hogy remek munkát végeztek volna: sokak szerint a játék PS3-as kiadása borzalmas volt, mert az Xbox 360 köröket vert rá teljesítményben és felbontásban egyaránt. Emiatt egyébként már régen is terjedt az a pletyka, hogy eredetileg Xbox-exkluzív címnek készült a játék. De mint újra és újra kiderül, ez nem volt igaz sem akkor, sem most.

Borítókép: Rockstar Games

Ezeket olvastad már?

Kövess Minket!



Gamer szótár


Közvetítések