Az AI-nak hála még mindig játszható a CS:GO, feltéve, hogy türelmes vagy

Az AI-nak hála még mindig játszható a CS:GO, feltéve, hogy türelmes vagy

Hiányzik a CS:GO? Akkor itt a megoldás!

A Counter-Strike 2 már több mint egy éve leváltotta a CS:GO-t, de még mindig akadnak, akik visszasírják a Valve előző lövöldözős játékát. Sajnos hivatalos úton ez már nem lehetséges, ezzel együtt kell élnie mindenkinek. Vagy mégsem? Egy kis mókolással offline lehet beröffenthető még a jó öreg Global Offensive, csak valószínűleg ezen a ponton elég nehéz beszerezni az ehhez szükséges fájlokat egy biztonságos forrásból. Ezt az opciót tehát ebben a formában nem ajánlanánk. De talán van még egy út, hála az AI-nak?

Rendben, Eloi Alonso, a Genfi Egyetem mesterséges intelligenciára szakosodott PhD-hallgatója nem éppen azzal a céllal találta ki a neurális hálózaton játszható Counter-Strike: Global Offensive-et, hogy CS2 helyett ezt toljuk. Sőt, valószínűleg csak azért esett erre a választása, mert kedvelte a játékot és könnyű volt belőle rengeteg felvételt találni ahhoz, hogy tesztelhesse rajta a DIAMOND nevű diffúziós modellt, amit kollégáival közösen fejleszt. Viszont ez nem csorbít az eredményen, hogy technikailag így ingyen és biztonságosan játszható lett a CS:GO egy évvel a halála után.

A cikk címében említettük a türelmet, és elképzelhető, hogy ezzel kapcsolatban egy csöppet visszafogottan fogalmaztunk eddig. Ugyanis ahhoz, hogy egy mesterséges intelligenciának betanított Dust2-n rohangáljunk, elég sok kakaó kell. Alonsoék kódja nem egy távoli és végtelenül erős szerveren futtatható, hanem a saját gépeinken, offline. Ez pedig azt jelenti, hogy a legizmosabb mezei hardverek is 10 fps környéki csúcs teljesítményt fognak kisajtolni magukból, mert értelemszerűen az otthoni használatra szánt GPU-k és CPU-k nem a legoptimálisabbak az AI feladatok elvégzésére. Ennek ellenére akinek van türelme, az megnézheti, hogy hogyan működik Alonsoék projektje: a forráskód, a futtatásához szükséges leírás és a kutatással kapcsolatos információk is elérhetőek ITT.

Ami Alonsoék munkájának valódi lényegét illeti, arra volt kíváncsi, hogy 87 órányi CS:GO gameplay alapján képes-e egy modellt betanítani arra, hogy sikeresen prediktálja a következő képkockákat az előző, valamint a bevitel alapján, így elérve egy valós Counter-Strike élményt. Ugyanis egy nagyon pontos modell képes lehet arra, hogy például a robotika, az automatizált rendszerek területén virtuális világokban képezhetőek legyenek az eszközök, amelyeket aztán a valós világban használnának. Továbbá ugyanez a technika Alonso szerint az alapja lehet annak is, hogy a nyílt világú játékokban hogyan alkotják meg a fejlesztők a környezetet.

Borítókép: Valve

Ezeket olvastad már?

Kövess Minket!



Gamer szótár


Közvetítések