Nincs messze már a fotorealisztikus játékok ígéretének földje, legalábbis elméletben.
Mondhatnánk azt is, hogy ez a virtuális világ régóta keresett szent grálja. Azonban úgy tűnik, hogy a fejlesztők, vagy akár a jövő grafikusmotorjai mögött álló őrült zsenik fogják létrehozni. Mint mindent másra is, erre a mesterséges intelligencia lesz a megoldás.
Most tényleg arról van szó, hogy a játékok az AI-nak köszönhetően valóban valódinak tűnnek. Sok ilyen videó napvilágot látott már, ahol megpróbálták ezzel a technológiával elérni vagy legalábbis bemutatni, hogy milyen lehet egy élethű játék, de ezek előre gyártott felvételek. Azonban egy napon elképzelhető lehet az is, hogy beépített opcióként szerepel majd a játékokban, és akkor a mesterséges intelligencia a te szád íze szerint módosíthatja egy játékprogram dizájnját. Azért ez már nagyszerűen hangzik igaz?
Ezek a példák nyilvánvalóan nem valós idejű mesterséges intelligencia-szűrők, csak meglévő videókat vesznek alapul, és egy valósághűbb verziót generálnak belőle. Ámbár még így is elmondható, hogyha megnézzük mit tud a legismertebb címek esetében, akkor az eredmény egészen fantasztikus. Az Nvidia már rendelkezik az úgynevezett Freestyle szűrőkkel, amelyekkel tetszés szerint módosíthatjuk a videójátékok külalakját. Ha ezt egy kicsit tovább tudják fejleszteni a mesterséges intelligencia bevonásával, akkor egészen érdekfeszítő dolgokat lehet majd megvalósítani. Mi már nagyon izgatottak vagyunk, hogy ez mit jelentene, ha a régi címek esetében is működne, mert akkor egy másodpercig nem gondolkodnánk, hogy újra elővegyük és modern rendszereken is lehetne velük csapatni.
Most viszont nézzük meg például, hogy az egyik, ha nem a legjobb Assassin's Creed Black Flag esetében mit művelt az AI-val felvértezett Gen-3-as szoftver.
Kattints a képre a galéria megtekintéséhez:
Képek forrása: SOUNDTRICK