A jövőben te döntheted el hogyan nézzen ki egy játék, nem pedig a fejlesztők

A jövőben te döntheted el hogyan nézzen ki egy játék, nem pedig a fejlesztők

Egy videóból derült ki, hogy ez kinek vagy minek köszönhető. Nem lesz nagy meglepetés melyik technológiáról van szó.

Egy messzi-messzi galaxisban... de mivel ez nem egy Star Wars cikk, és nem is kell olyan messzire elutaznunk, ezért nem teljesen helytálló ez a nyitómondat. Annyiban viszont talán ideillik, hogy már nem kell a távoli jövőbe merednünk az elképesztő technológiai újdonságok miatt. Rohamléptekben fejlődik minden, a számítástechnikával az élen. Az egyre jobb hardverek révén minden eddiginél szebb grafikával tudnak előrukkolni a fejlesztők, és egyes esetekben már a fotorealisztikus szint sincs messze. Úgy tűnik viszont, hogy nem a fejlesztőknek köszönhetjük majd a minden eddiginél varázslatosabb és élethűbb grafikát, hanem a mesterséges intelligencia lesz ebben (is) úttörő.

De nem pusztán egy egyszerű AI által generált képről vagy videóról van szó. A TikTok-on és a YouTube-on is láthattál már olyan felvételeket, ahol a hagyományos videójátékokat az AI segítségével turbózták fel, a végeredmény pedig egészen elképesztő.

Ez az, ami engem, mint futballrajongót és FIFA/FC-játékost, eléggé zavar – miért nem néz ki úgy mostanra a legújabb rész, mint az igazi futball? De hogyan érhetjük el ezt valaha is? Azzal, hogy a mesterséges intelligenciát már világszerte használják a közvetítések során is, már több mint elég adat áll rendelkezésre ahhoz, hogy létrehozzanak egy modellt, amely gyakorlatilag már úgy festene, mint a valóságos focimeccsek. Hogy csak egy példát említsek.

Hirtelen a szabványos renderelés a feje tetejére áll, és a sugárkövetésnek ajtót lehet mutatni. Kinek van szüksége valósághűen leképezett fénysugarakra, amikor a mesterséges intelligencia simán megoldja a dolgot? A grafikus kártya igazából másodlagos hardver lesz a gépben, és csak a karakterfelismerés, a mozgás és az animációk miatt kell néhány alacsony felbontású poligon renderelését elvégeznie minimális, pusztán referenciális textúrákkal. Ezután a GPU memóriája és mátrixfeldolgozó része lép működésbe, valamint bármi más, ami szükséges lesz a 8,33 miliszekundumonkénti egyszeri, ámbár fotórealisztikus képkockák megalkotásához. Hogy miről is van szó pontosan? Ez a videó például tökéletesen bemutatja:

Oké, egyik sem könnyű, vagy akár véglegesen megvalósítható, amikor ezt valós időben kell megoldani, szemben egy előre elkészített videóval, de ha tényleg ez lesz a jövő, az nagyon más lesz, mint amiben most élünk.

Ezeket olvastad már?

Kövess Minket!



Gamer szótár