Az űrben nem, de a neten hallani a rajongók sikolyát a Starfield első nagy DLC-je miatt

Az űrben nem, de a neten hallani a rajongók sikolyát a Starfield első nagy DLC-je miatt

A napokban jelent meg a Starfield első nagy bővítménye, de ez sem sikerült túl fényesre, ez pedig ismét szomorúságot okozott sok rajongónak.

Összességében több mint egy évet vártunk a Bethesda Game Studios első bővítményének megjelenésére, de most, hogy itt van, talán jobb lenne, ha mégsem adták volna ki. Az erőteljes kritikáktól kezdve a közösségi médiában csalódottságuknak hangot adó keményvonalas rajongókig, a platformokon való sikertelenségen át a következő részekkel kapcsolatos hype teljes hiányáig a Shattered Space nem tudta beváltani a hozzáfűzött reményeket.

Az egyik legtöbbet előkerülő negatív vélemény az, hogy hiába tűnik egy nagy bővítménynek a Shattered Space, a legjobb esetben is csak néhány szűk órányi szórakozást kínál, és ugyanazok a problémák gyötrik, amelyek miatt az alapjáték is vegyes kritikákat kapott több mint egy évvel ezelőtt. Még sok-sok játékórával rendelkező játékosok és a tartalomgyártók is rengeteg problémát találtak a DLC-ben.

Luke Stephens, az egyik legnépszerűbb youtuber a témában például így írta róla:

„Befejeztem a Shattered Space-t, véletlenül, egy délután alatt. Azt hittem, hogy sokkal több lesz benne, de a fő sztori NAGYON rövid. Egyszerűen csak egy kicsivel több Starfieldet kaptunk. Az írás fájdalmasan száraz, a karakterek úgy viselkednek, mintha nem is akarnának itt lenni, az optimalizálás hiánya pedig fájdalmas.”

Az egyik legnagyobb probléma egyébként lehet az, hogy a felhasználók többsége a Fallout 4 és a Skyrimhez kiadott bővítményekhez hasonlítják a Shattered Space-t. Ez még csak nem is fair verseny ezen a ponton – néhány bővítmény, például a Skyrim Dragonborn DLC-je vagy a Fallout 4 Nuka-Worldje elképesztő sok plusz játékmenetet és rengeteg felfedeznivalót kínált, de a Shattered Space a közelükbe sem ér.

A másik probléma az, hogy eléggé sok időbe telt a DLC elkészítése. Nehéz megérteni, hogy mi tartott ilyen sokáig, különösen, hogy a Starfield frissítései viszonylag ritkák voltak az elmúlt évben. A Bethesda Game Studiosnak majdnem egy évébe telt, hogy egy rovert hozzáadjon a játékhoz.

Hogy egy újabb adattal szemléltessük milyen szomorú a helyzet: a Shattered Space Steam-értékelései jelenleg 58%-ban negatívak, és sok felhasználó arra panaszkodik, hogy túl drága ahhoz képest, amit kínál A számokat elnézve a Starfield sem mozgatott meg éppen hegyeket a kiegészítő megjelenésével. A játék Twitch-en a 38 ezres nézőszámról 12 ezerre esett vissza nagyon rövid idő alatt. Ez megint egy kicsit igazságtalan összehasonlítás, de az Elden Ring első kiegészítője, a Shadow of the Erdtree néhány hónapja jelent meg, és a nézők száma az átlagos 30-40-ezerről 400 ezerre ugrott. Amikor júniusban megjelent a Destiny 2 The Final Shape bővítménye, a 10 ezres átlag néhány óra leforgása alatt 250 000-re emelkedett. A bizarr és unalmas NPC-ktől a felejthetetlen frakciókig, a szinte üres környezetektől a rengeteg bugig és teljesítményproblémáig, a Starfield talán szépen berobbant, de ez csak tiszavirágéletű volt, és hosszútávon úgy tűnik eléggé nagy csalódást kelt a szereplése.

Borítókép forrása: Steam

Ezeket olvastad már?

Kövess Minket!



Gamer szótár


Közvetítések