Nemrég néhány szerencsés újságíró zárt ajtók mögött próbálhatta ki az Indiana Jones and the Great Circle-t, és érdekes dologra figyeltek fel, amikor kutyákkal találkoztak a játékban.
Aki játszott a MachineGames Wolfenstein játékaival, az pontosan tudja, hogy minden, ami mozog, az veszélyt jelent és azonnal cafatokra kell tépni-lőni, különben kezdhetjük előlről a pálya adott szakaszát. Ez alól a kutyák sem kivételek, legyenek azok félig vagy teljesen robotok. Szóval akit az ilyesmi nehezen érint, lehet nem volt gyomra befejezni sem a játékokat. De vajon mire számítson az, aki a MachineGames legújabb programjával, az Indiana Jones and the Great Circle-vel szemezget, és az előzetesekben már kiszúrta, hogy ebben is vannak kutyák?
Nos, remek hírünk van az állatbarát Indy-rajongóknak, mert nemrég az amerikai IGN-nek adott interjújában a fejlesztőstúdió kreatívigazgatója, Jens Andersson elismerte, hogy a kutyáknak semmi baja nem esik majd a játékukban. Az újságíróknak nemrég arra is lehetősége volt, hogy kipróbálják zárt ajtók mögött a programot, itt pedig bebizonyosodott a számukra, hogy ha fegyvert fognak egy kutyára, akkor az inkább elfut, mintsem közelít. Vagyis tényleg nem lesz szükség a szörmókok halomra gyilkolására ezúttal még akkor sem, ha azok megtámadják a játékost, mert el lehet kergetni őket.
Indiana Jonesról érdemes tudni, hogy ő egy kutyaszerető ember. Mint az Indiana Jones és az utolsó kereszteslovagból megtudtuk, még a becenevét is a család kutyája után vette fel. Andersson szerint ezt nem húzhatták keresztül azzal, hogy kutyákat öl a karakter, ezért inkább nem is próbálkoztak ilyesmivel. A kreatívigazgató azt is megjegyezte még, hogy ez egy éles váltás a korábbi játékaikhoz képest, mert „a Wolfensteinben a kutyák felrobbannak” – inkább el sem képzelnénk, hogy miképp festene ez egy Indiana Jones kalandban.
Egyébként nem csak azok örülhetnek, akik nem szeretnek kutyákkal hadakozni. Hiszen a fejlesztők magát a lövöldözést is szeretnék visszaszorítani, és nem akarják, hogy ez legyen az elsődleges megoldás minden helyzetben. Továbbá most elárulta Andersson, hogy mivel az Indiana Jones „sok esetben egy családbarát szellemi tulajdon”, így például a jump scare-eket is igyekeztek hanyagolni. A játék legijesztőbb részletei ezért inkább a klausztrofóbiára fognak építeni, hangulatukban a filmek hasonlóan szorult helyzeteit idézik majd meg, hogy azért mégse érezze magát teljesen biztonságban a játékos.
Az Indiana Jones and the Great Circle 2024. december 9-én jelenik meg PC-re és Xbox Series X|S-re, de 2025 tavaszán a PlayStation 5-re is ellátogat majd. A játék már az első napon benne lesz a Game Pass kínálatában is.
Borítókép: MachineGames