Jó néhány fegyverrel találkozunk majd az utunk során, de nem nagyon kéne használni őket a készítők szerint.
Hamarosan befut az Indiana Jones and the Great Circle is, decemberben előbb Xbox Series konzolokon és PC-n teszi tiszteletét, 2025-ben pedig ellátogat PlayStation 5-re is. Nem arról híres a régész, hogy darabokra lő mindenkit, mint más FPS-ekben, de azért ebben is lesznek fegyverek, azonban a fejlesztők úgy szerették volna összerakni a játékot, hogy ne ezek legyenek a középpontban. ez áll a játék harcainak középpontjában.
Az Edge magazinnak adott interjújában a MachineGames kreatív igazgatója, Axel Torvenius kiemelte, hogy nem a fegyverforgatásra fektették a hangsúlyt, sőt, senkit nem bátorítanak ezek használatára.
„Nem bátorítjuk a fegyveres megoldásokat a játékban. Nem ezt szeretnénk elérni, hogy ez legyen az elsődleges opció a játékosok előtt. Azt szeretnénk, hogy megpróbálják használni az eszüket és az ostorukat a bátor kalandorok.”
Miért került bele akkor?
Ez egy „tartalék megoldás” az interjú szerint. Ez azért van így, mert annak ellenére, hogy korábban a Wolfensteinnel kimerítették a lövöldözős műfajt, a csapat mégis arra összpontosított, Indiana Jonest, aki egy tanult átlagember, nem pedig egy fegyverforgató törvényen kívüli.
„Nem lenne hű a karakterhez, ha állandóan szétlőne minden ellenséget, ezen kívül érzékeltetni akarjuk a vészhelyzeteket is. Ha harcba is bocsátkozunk, könnyen életveszélyben találhatjuk magunkat, ha lövöldözni kezdünk. Rálőni valakire kétszer is meggondolandó, mert könnyen riaszthatják a többieket, és akkor túlerőben lesznek a rosszfiúk.”
Ezeket olvastad már?
Ehelyett Jones az ostorát, az eszét és az öklét fogja használni az ellenség elintézésére. A játék rendezője, Jerk Gustafsson még egy olyan szituációt is megosztott, amikor Jones egy földről felvett pisztolyt közelharci fegyverként használ, elsütése helyett.
„Ő nem egy harcos, nem ez a természete, még akkor sem, ha állandóan csetepatékba keveredik.”
Borítókép forrása: MachineGames press kit