Az új termékmenedzser beoltotta a Denuvo miatt nyávogó játékosokat

Az új termékmenedzser beoltotta a Denuvo miatt nyávogó játékosokat

A Denuvo visszavágott a negatív megnyilvánulásokért.

A hírhedt hamisítás ellen kifejlesztett szoftvert a PC-s játékosok évek óta szidják, azonban a cég most azon van, hogy orvosolja a régóta fennálló aggályokat, bár nem a legjobb módját választották.

Sokan nem értik mi szükség van rá, hiszen a legtöbb esetben komoly hátrányt jelent egy PC-s játék esetében ez a technológia, mert sokat ront annak teljesítményén. Bár a szoftver célja a kalózkodás elleni védelem, a játékosok egyre többet panaszkodnak, mert egyszerűen játszhatatlan miatta egy új cím. A Resident Evil Village volt erre egy kiemelkedő példa, mivel a Denuvo implementációja állítólag több problémát is okozott. Szaggatott a kép, és a képfrissítési sebesség is csökkent. A Capcomnak végül nem maradt más választása, mint eltávolítani a Denuvo-t a Resident Evil Village-ből. A sok negatív kritika ellenére egyébként mégsem volt elég bizonyíték a Denuvo ellen, hogy az okozná a PC-s játékok leromló teljesítményét. Mindezek ellenére mára már a játékosbázis nagy része ki nem állhatja ezt a védelmi rendszert.

Ezért vállalat az utóbbi időben komoly erőfeszítéseket tett a nyilvános imázsának megváltoztatására, kezdve Andreas Ullmann termékmenedzseri kinevezésével és egy új Discord szerver elindításával – utóbbi esetében azt szerették volna elérni, ha jobban együtt tudnának működni a PC-s táborral. A Discord szerver azonban hamar elhalt, mivel a felhasználók „nem megfelelő tartalommal” árasztották el.

Ullmann mindenesetre megvédte a Denuvót, és azt állította, hogy a negatív megítélés a videojáték-kalózkodás megakadályozásában elért hatékonyságukból fakad. Szerinte a PC-s játékosok egy része nem hajlandó fizetni a játékokért, ezért gyakran inkább betámadják a Denuvót az interneten, illetve ezt a szoftvert okolják a teljesítményproblémákért, hogy lejárassák a céget. Egy tanulmányt hozott fel példának az Entertainment Computing folyóiratból, amely szerint a kalózkodás akár 20%-os bevételkiesést is okozhat a játékgyártóknak, miközben a Denuvo ennek a bevételnek akár 15-20%-át is megvédi.

Érdekes módon a Denuvo mostanra bezárt Discord szerverén található gyakori kérdésekben kategorikusan elutasították a szoftver szerepét a Resident Evil Village és a Tekken 7 teljesítményproblémáit illetően. A Denuvo szerint a Tekken 7 vergődését az okozta, hogy a forráskód rossz részét választották ki a védelemhez, míg a Resident Evil Village-et övező gondokat a játék feltörése után eltávolított, független védelmi intézkedéseknek tulajdonították. Az előbbi állítás meglehetősen érdekes, különösen mivel a Tekken 6 és 8 sem tartalmazott Denuvo-implementációt.

Nehéz megmondani, hogy melyik oldalnak van igaza, de az biztos, hogy a vállalat belefáradt a rázúduló negatív kritikákba. Érdekes módon azonban az Entertainment Computing tanulmánya, amelyre Ullmann is hivatkozott, arra is rámutat, hogy a Denuvo hosszú távú használata nem feltétlenül indokolt, tekintettel a lehetséges technikai mellékhatásokra és a szoftver általános megítélésére a PC-s közösségen belül.

Ezeket olvastad már?

Kövess Minket!



Gamer szótár