Az Assassin's Creed franchise-ért felelős alelnök szerint sokkal nagyobb a tét annál, hogy csak jó legyen a Shadows.
Ezen a ponton már nagyjából hetente jön egy magyarázkodás az Ubisoft háza tájáról az Assassin's Creed Shadows csúszása miatt. Miután az Insider Gaming kiderítette, hogy mi is történt a háttérben, rövid hallgatás jött, míg nem végül elérkezett a cég negyedéves üzleti beszámolójának ideje, ahol már muszáj volt valamit ígérni, állítani a részvényeseknek, hogy megnyugtassák őket. Ezután pedig Marc-Alexis Côté, az Assassin's Creed franchise-ért felelős alelnöke, a széria producere tovább emelte a tétet, és már nem csak jobb minőséget ígért a csúszásért cserében, hanem egyesenen azt mondta, hogy most ezen a játékon áll vagy bukik az Ubisoft megítélése.
Côté a Bafta eseményén beszélt az Eurogamer munkatársaival, ebben az interjúban pedig elismerte, hogy „az Ubisoft portfóliója az elmúlt években sok kritikát kapott a minőségbeli inkonzisztenciák miatt”. Szerinte az Assassin's Creed Shadows közönsége a tudtukra adta, hogy „egy polírozottabb, innovatívabb és mélyebben ható” játékot szeretnének látni. Azonban a cél még annál is több, hogy egy jobb programot kell kiadni a kezükből a fejlesztőknek, mert bizony ott lebeg a szemük előtt az is, hogy megváltoztassák a narratívát, miszerint a cég nem figyel oda a minőségre kellőképpen. Côté szerint az Assassin's Creed Shadows halasztásával lehetőség nyílik ennek az elérésére is.
Ez eddig mind szép és jó, de aztán Côté a tétet felemelte onnan, hogy egy jó Assassin's Creedet kell leszállítani, odáig, hogy „a [minőséggel kapcsolatos] narratívát meg kell változtatni és nem csak az Assassin's Creed, hanem a teljes Ubisoft esetében.” A franchise-ért felelős alelnök úgy gondolja, hogy a Shadowsban „meg van a potenciál rá, hogy a széria történetének egyik legjobbja legyen”, de „a legjobbak között lenni már nem elég többé” szerinte. Côté ezért is döntött a játék halasztása mellett. Ehhez pedig még hozzátette, hogy a belső tesztek és visszajelzések is abba az irányba mutattak, hogy a potenciál nagy volt, de a program nem érte még el az elvárásokat.
Mik is ezek az elvárások, kérded? Nos, Côté szerint az Assassin's Creed Shadows „a legambíciózusabb és legkomplexebb projekt” a franchise-ban, amiben „a mechanikák, a narratíva és a technológia összekapcsolódik”, miközben „a szokásosnál is több platformra tervezik kiadni azt.” Az Ubisoft ezért most abban reménykedik, hogy az új megjelenési dátumig lesz ideje a fejlesztőknek arra, hogy a Shadows „minden aspektusát rendbetegyék, így új sztenderdet állítva a franchise-nak”. Mindez konyhanyelven azt jelenti, hogy a legjobb esetben már az első napon kész lesz a játék, nem kell heteket, hónapokat várni hatalmas hibák javítására, mint a Star Wars Outlaws esetében. Kíváncsian várjuk, hogy sikerül-e megugrani ezt a magasra tett lécet, mert a cég tőzsdei teljesítménye alapján ez már a túlélésről is szólhat.
Az Assassin's Creed Shadows a tervek szerint 2025. február 14-én jelenik meg PlayStation 5-re, Xbox Series X|S-re, PC-re, MacOS-re és iPadOS-re.
Szerinted is ezen a játékon áll vagy bukik az Ubisoft megítélése?
Borítókép: Ubisoft Québec