Az Assassin's Creed 3 óta létező problémát orvosolhat az Assassin's Creed Shadows

Az Assassin's Creed 3 óta létező problémát orvosolhat az Assassin's Creed Shadows

Marc-Alexis Côté, az Assassin's Creed franchise-ért felelős alelnök elmondta, hogy mit kezdenek a széria egyik legnagyobb problémájával, miután egy évtizede nem találják rá a választ.

Az Assassin's Creed Shadows a napokban jelenne meg, ha nem dönt úgy szeptemberben az Ubisoft, hogy jobban járnak, ha elhalasszák közel fél évvel a kiadását. Azóta több fronton is magyarázkodott a történtek miatt a kiadó: először a cég negyedéves üzleti beszámolójában, majd a Bafta rendezvényén újságírói kérdésre válaszolva mondták el a felelősök, hogy mennyire fontos nekik a minőség, a csúszás pedig ezt a célt szolgálja.

Azonban nem az volt Marc-Alexis Côté egyetlen érdekes megállapítása, hogy az Ubisoft sorsát finoman összekötötte a Shadowséval. Hiszen arról is beszélt a franchise-ért felelős alelnök, producer az Eurogamernek, hogy a korábbi AC-khoz képest milyen változásokra kell számítania a rajongóknak az új epizód közeledtével. Így például az is kiderült most, hogy ismét megpróbálják a modernkori történetszál reformját a következő részekben, mert úgy érzik, hogy még mindig nem sikerült ezt annyira érdekessé tenni, mint amilyen annak idején Desmond Miles szála volt.

„Desmond utazása volt a modernkori konfliktus középpontja, ami összefogta a hatalmas Isu-leletek, a Pieces of Eden keresését, amivel meg lehetett változtatni a történelmet. Azonban az Assassin's Creed 3 végi halála után útelágazáshoz értünk kreatív szempontból. Desmond történetszálának lezárásával jött egy nehéz döntés, és ezután a modernkori rész alól elfogyott a talaj.”

Azon most ne rágódjunk túl sokat, hogy Côté beismerése szerint 2012 óta nem tudtak egy jó modernkori történetet kanyarítani az Assassin's Creed alá. Mármint eleve az volt az alapfeltételezés, hogy az Animuson keresztüli múltba révedés a templomosok és az asszaszinok harcának csak egy következő állomása, eszköze, ami egy pofon egyszerű koncepció. De tényleg nem érdemes ezen fennakadni, mert a játékosok többsége valószínűleg pontosan tudja, hogy már rég se füle, se farka az egésznek. Nem véletlen, hogy már csak annyit kérnek évek óta a játékosok, hogy ne törje meg túlságosan az ezerszer nyitottabb és szórakoztatóbb múltbéli sztorit, amikor ki kell szállni az Animusból egy kávéra.

Visszatérve, Côté a fenti problémának megoldását látszólag továbbra is abban látja, hogy felemelje a múltbéli eseményeket, nagyobb tétet adjon a széria alapját képező Isu-leleteknek és az értük folyó modernkori harcoknak, nem pedig a modernkori jelenetek kivágásában. És mint elárulta, ennek érdekében most új sztoriszálat kezdenek az Assassin's Creed Shadowsban, ami a reményeik szerint orvosolja majd az elmúlt évtized hibáit, talán még Desmond életét is lekörözi.

„A továbbiakban az a célunk, hogy visszahelyezzük a történelmet a játékosélmény középpontjába. A modernkori narratíva ennek erősítését szolgálja majd ahelyett, hogy beárnyékolná a történelmi utazást.

Azáltal, hogy jelentős kontraszt lesz múlt és jövő között, az a célunk, hogy visszaállítsuk az egyensúlyt arra a pontra, ami egykoron a franchise csúcsán tapasztalható volt. A modernkori sztoriszál mélyebb témákat fog érinteni, mint például az emlékezet, az identitás és az autonómia, hogy hogyan formálja a múlt a kilétünket, hogyan lehet a múlt irányításán keresztül hatást gyakorolni a jövőnkre. Ezek a témák a jelen problémáira reflektálnak: szabadság az elnyomással szemben, a tudás hatalma és az individualitás, a konformizmus közti feszültségről szól majd a történelem lencséjén keresztül.

Ennek már az Assassin's Creed Shadowsban megalapozunk, ez egy új alapot ad majd a következő években látható narratív evolúciónak.”

Az Assassin's Creed Shadows a tervek szerint 2025. február 14-én jelenik meg PlayStation 5-re, Xbox Series X|S-re, PC-re, MacOS-re és iPadOS-re.

Borítókép: Ubisoft Québec

Ezeket olvastad már?

Kövess Minket!



Gamer szótár

LAN

Közvetítések