Nekem mondjuk már rögtön az első nap nagyon bejött a Starfield, de tény, hogy lenne min javítani a játékban.
Számos elismerés és talán még annál is több kritika érte a Starfieldet, amikor megjelent. A Bethesda űrkalandja egyszerre akart minden is lenni, űrszimulátor, akciójáték és persze szerepjáték is, ám érezhető volt, hogy nem akarták minden puskaporukat ellőni ebben a játékban, valószínűleg a legtöbb új játékmechanikai ötletüket a The Elder Scrolls VI-ra tartogatják. Én személy szerint imádtam a Starfieldet, még hibái és a kezdeti hetek botrányos teljesítményt érintő problémái ellenére is. Több végigjátszáson is túl vagyok már és alig várom, hogy egyszer játszhassam majd a Starfield 2-t! Ettől függetlenül tisztában vagyok a játék hibáival is és szeretném, hogy ha azokat gyökerestől kigyomlálnák majd a folytatásra. Az egyik iylen volt az, hogy 2023-hoz képest feltűnően és bosszantóan sok töltőképernyő volt a játékban. A rengeteg töltögetés masszívan rontotta a játékélményt és a szabadságérzetet, ami különösen akkor szomorú, ha meghallgatjuk, hogy mit mondott néhány napja a játék egyik ex-fejlesztője, Nate Purkeypile. A fejlesztő a VideoGamernek nyilatkozott nem rég és elárulta, hogy amikor ő még a játékon dolgozott, teljes más volt a helyzet a töltőképernyőkkel.
„Simán létezhetett volna a játék töltőképernyők nélkül is. Amikor én ott dolgoztam, sokkal kevesebb töltőképernyő volt a játékban, a megjelenéskor engem is meglepett, hogy végül milyen sok lett a játékban."
Purkeypile szerint két fő oka lehet, hogy végül ilyen sok töltőképernyő kellett a játékba. Az egyik, hogy a Bethesda nem tudott normális teljesítményt kierőszakolni a játékból, csakis így, a másik pedig, hogy hiába fut a játék a Creation Engine legújabb verzióján, a grafikusmotor idejétmúlt, régi programozásra épül, amit nagyon nehéz felhúzni a mai szintekre. Reméljük, hogy ha már a Starfieldben nem sikerült, legalább a The Elder Scrolls VI-ban megoldják majd a problémákat a fejlesztők, bár ha Purkeypile-nak igaza van, akkor lehet jobb lenne elengedni a Creation Engine-t és mondjuk Unreal Engine 5 alatt dolgozni az előttünk álló Bethesda játékokon.