Öt játék, amiket az Esport1 közössége közös erővel törölne ki mindenki emlékezetéből

Öt játék, amiket az Esport1 közössége közös erővel törölne ki mindenki emlékezetéből

Volt néhány olyan játék idén, amik... amik bárcsak ne lettek volna.

Tegnap már megmutattuk, hogy mi, az Esport1 szerkesztősége mely játékokat választották 2024 legjobbjainak, most pedig következzék, amire mindenki várt, a fikázás. Hiszen bármennyire is izgalmas év volt 2024, azért bőven akadtak olyan játékok a piacon, amik mellett ha nem mentünk el szemünket és fülünket eltakarva, csakis fájdalmat kaptunk cserébe. Jó néhány förtelmesen gagyi, rossz és felesleges játék jött idén is, amelyek közül mondhatni nehéz volt kiválasztani az öt legrosszabbat, de azért sikerült. Íme 2024 öt legrosszabb játéka, legalábbis szerintünk!

Suicide Squad: Kill the Justice League

Több szempontból is gyalázatos az a program, amit Suicide Squad: Kill the Justice League-nek nevezünk. Egyrészt rettentően rossz volt látni, hogy a Warner mennyire vakon van. Egy olyan fantasztikus fejlesztőcsapattal, mint a Rocksteady, akiknek a Batman Arkham játékokat köszönhetjük egyszerűen érthetetlen, hogy lehetett egy ennyire sablonos és semmitmondó játékot a piacra dobni. És persze abban is van igazság, hogy ha annyira tehetséges a csapat, akkor ebből is kihozhattak volna valami többet, ugyanakkor leginkább a Warner ötletei és elképzelései mentén folyt a fejlesztés. Az egész játék csak azért készült el, mert a Warner mindenáron a liveservice játékok felé akar mozdulni, az ár pedig most a Rocksteady volt.

A játék óriásit bukott, a kritikusok és a játékosok is egyöntetűen lehúzták, igazából senki sem értette miért készült el a játék. Az Arkham játékok után különösen fájó volt, hogy egy ennyire silány minőségű kalandot kaptunk a DC világában, az meg aztán végképp szomorú, hogy a kiadó mindent a fejlesztők nyakába vart. Azt hiszitek, hogy a játék bukása után a Warner "bűnhődött" és nekik kellett levonni a tanulságot? Egy fenéket! A Rocksteadyn csattant az ostor, a bukás után sajnos jó néhány embert elbocsájtottak a csapatból.

Skull and Bones

Ha létezik játék, ami messziről bűzlött, amiről a világon mindenki látta, hogy bukás lesz és senkinek nem volt rá szüksége, akkor az egyértelműen a Skull and Bones. A program ötlete még anno az Assasin's Creed IV: Black Flag idejében született, hiszen abban a játékban remek volt a hajózás, hamisítatlan kalózos hangulat áradt a program minden percéből, a Ubisoft pedig ki is találta, hogy ebből bizony csinálnak egy önálló játékot is. Néhány év múlva el is kezdődött a játék fejlesztése, hogy aztán hosszú évekig a fejlesztői pokolban rekedjen a program. Többször újrakezdték a munkát, számtalanszor újragondolták az alapokat és a játék fejlesztőit is többször lecserélték. Végül 2022 körül kezdett körvonalazódni az a játék, ami aztán idén meg is jelent.

A játék csúnya, volt unalmas, ötlettelen és az egésznek olyan szaga volt, mintha egy gagyi mobilos programot dolgoztak volna át PC-re és konzolokra. A sztori szépsége pedig, hogy ahogy a Ubisoft elkezdte csepegtetni az infókat, képeket és videókat a játékról, úgy lett mindenki számára nyilvánvaló, hogy ez bizony nem az a kalózos program amire vártunk, a cég mégis kiadta, annak ellenére is, hogy a játék már a megjelenése előtt halálra volt ítélve.

Concord

Kövezzetek meg, de szerintem nem volt egy rossz játék a Concord. Pontosabban nem voltak rosszak a játék alapjai. Egy könnyed, laza, szórakoztató heroshootert képzeltek el az alkotók és ami alapjaiban véve működött is. Bár messze nem volt tökéletes, de a lövöldözés és a képességek egész izgalmasak voltak. A játék mégis órák alatt megbukott, de mégis miért? Egyrészt mert heroshooter lévén rettentően fantáziatlanok és unalmasak voltak a karakterek, ahogy a pályák is borzasztóan amatőr minőséget képviseltek. Semmi újat nem tudott mutatni elődjeihez képest, mindezt pedig egy kegyetlen drága, 40 eurós árcédulával fejelték meg, na meg persze a játék lore-jának olyan módú kibővítésével, hogy az sokaknak kiverte a biztosítékot. Rengetegen azt érezték, hogy fontosabb volt a karakterek nemének kihangsúlyozása, mint maga a játékmenet, így a Concord rekordgyorsasággal, néhány óra alatt megbukott, mára pedig teljesen eltűnt az internet bugyraiból. Kár, hogy mindez egy jó csapat (Firewalk Studios) bezárásába és több száz millió dollárnyi fejlesztési költségbe került.

Dragon Age: The Veilguard

Furcsa egy jószág ez az új Dragon Age. Valószínűleg sokan meg is lepődtök, hogy miért válogattuk be 2024 legrosszabbjai közé, de hát nincs mit tenni, ordas nagyot csalódtunk a játékban és a BioWare-ben is. Utóbbira persze nem ez az első alkalom, a csapat immár hosszú évek óta bizonyítja, hogy amihez nyúlnak abból kudarc lesz és, hogy csupán árnyékuk már régi önmaguknak. Ennek ellenére szerettünk volna hinni abban, hogy a Dragon Age: The Veilguarddal visszatérnek a nagyok közé és talán picit hittünk is ebben, ám végül csalódnunk kellett.

A Dragon Age: The Veilguard a tisztességes középszer ékes példája, nem borzasztóan rossz, de mivel egy ekkora címről és egy akkora fejlesztőcsapatról van szó, nem is elég jó. A hardcore RPG elemek még inkább a háttérbe szorultak, buta, egyszintes karaktereket és még annál is bénább és kiszámíthatóbb történetvezetést kapott a játék, miközben a megújult a harcrendszerrel az új God of War játékok minőségét szerették volna megütni csak épp egy jó adagnyi fantasy RPG beütéssel. Az eredmény, hogy két szék közé esett a játék, RPG-nek is kevés és akció-kalandjátéknak is. Messze az egész széria legrosszabb játéka a The Veilguard, legalábbis szerintünk, így mi be is válogattuk az idei legrosszabbak közé.

F1 24

Szomorú azt látni, hogy az F1 széria is a FIFA sorsára jut. Pedig ez a helyzet, ezen nincs mit szépíteni. Évről évre megkapjuk a legújabb F1 játékot, pusztán azért, hogy évről évre kiábrándítóbb legyen a látvány az elöregedő grafikusmotornak hála, hogy olyan bugoktól szenvedjünk, amik már 5 éve is a játékban voltak és, hogy olyan mondvacsinált újdonságokkal verjenek át minket a fejlesztők, amik az előzetesekben jól mutatnak, a valóságban viszont se hasznuk, se értelmük.

Mi értelme van például papíron még több szerepet adni a játékban a versenymérnökünknek, ha az egy Nokia 3310-es értelmi szintjén működik és a versenyek legrosszabb pillanataiban traktál minket a versenyképéhez mért legőrültebb tanácsokkal? Kevesebbet nyújt a karrier mód is, a fizika fejlődött papíron, a valóságban egyet előre és kettőt hátralépett, a liveservice játékelemek pedig még pofátlanabbak, mint korábban bármikor. Pocsék formában jelent meg az F1 24 és azóta sem lett sokkal jobb a helyzet. Ha pedig végignézünk a teljes szérián, egyre inkább azt látjuk, hogy bárkire rábíznánk az előttünk álló részeket elkészítését, csak nem az EA-re és a Codemasters-re.

Kövess Minket!



Gamer szótár


Gaming - Ezek voltak 2024 legjobb PC-s játékai

2024 is bővelkedett a fantasztikus videójátékokban, és ha nem is ez a legerősebb esztendő az elmúlt évtizedből, valljuk be, majdnem minden hónapra jutott valami igazán szórakoztató alkotás. 

Közvetítések