Senki sem kérte, de már készíti az XDefiant utódját az Ubisoft

Senki sem kérte, de már készíti az XDefiant utódját az Ubisoft

Minden kiadónak kell egy többjátékos módra kihegyezett lövöldözős játék. De az Ubisoftnak valamiért nem elég a Rainbow Six Siege X, még egy másik is kell.

Az a hír járja, hogy az Ubisoft kiheverte a pofont, amit mi kollektíven csak XDefiant néven ismerünk, és ezen felbátorodva már csinálják is a következő FPS-t, ami majd megöl minden másik FPS-t a piacon, mert annyira király lesz. Vagy nem. Az Ubisoft nem először próbálja bevenni a lövöldözős műfajt, a Rainbow Six Siege-dzel még sikerült is nekik egy évtizeden túl a térképen maradni. A franciáknak ez azonban nem elég, főleg azután, hogy a Tencent megvette az összes értékes márkájukat. Úgyhogy ha tetszik, ha nem, ha kérted, ha nem, jön a Project Scout.

A Project Scoutból eddig csak néhány kép szivárgott ki, és olyan részletek ismertek a kódnéven túl, minthogy Unreal Engine 5-ben fejlesztik (mit nem csinálnak abban manapság, nem igaz?), egy sci-fi világban fog játszódni, lesz benne crossplay, és nagyméretű pályákon lövöldözhetünk majd kompetitíven. Mivel az Ubisoft egyelőre nem erősítette meg a játék létezését, benne van a pakliban, hogy ez csak egy régi koncepció volt, amit végül elkaszáltak, vagy egy másik játékuk korai fejlesztési fázisából származnak az információk, és azok már nem teljesen aktuálisak. Mindenesetre is, nem tűnik annyira rossznak, mint az XDefiant, amiért már jár a piros pont önmagában.

Többször felhoztuk a cikkben az XDefiantot, az Ubisoft legutóbbi próbálkozását az online lövöldék terén, és nem véletlenül. A concordi mélységeket átélét, közel egy éven át mesterségesen életben tartott live service cím kész tragédia volt, és még szerencse, hogy a megjelenéséig az Ubisoft lekapta a borítójáról Tom Clancy nevét, mert szegény író most forogna a sírjában különben. Csak úgy, mint a Concord, egy igen ötlettelen és szürke FPS volt az XDefiant, aminek nem sok érdeme volt azon túl, hogy a nyílt bétájával rengetegen játszottak, hiszen a kiadását követően az összes platformon nem tudott 20 ezernél több játékost bevonzani rendszeresen. A játék szervereit végül 2025. június 3-án örökre lelőtte az Ubisoft az érdeklődés hiányára hivatkozva.

Borítókép: Ubisoft

Ezeket olvastad már?

Kövess Minket!



Gamer szótár


Közvetítések