Ezek tényleg mindenhol ott vannak.
Lassan jobban tesszük, ha elfogadjunk, hogy minden, aminek egy kicsit is köze van online térhez, reklámokkal fog traktálni minket. Bár a világ legismertebb mesterséges intelligencia kutatólaboratóriuma, az OpenAI eddig mellőzte a hirdetéseket még az ingyenesen elérhető termékei esetében is, a jelek most arra utalnak, hogy hamarosan vége lehet a szép életnek.
A Futurism a Financial Times jelentésére hivatkozva arról ír, hogy Sam Altmanék cége reklámszakembereket igyekszik eltcsábítani olyan riválisaitól, mint a Google és a Meta. A cég továbbá a LinkedIn-en is új munkaerőket toboroz, akik a reklámok területén vannak otthon.
Az OpenAI pénzügyi igazgatója, Sarah Friar a Financial Times-nak elmondta, hogy a techcég valóban fontolóra vett egy hirdetési modellt, azt azonban nem árulta el, hogy pontosan mikor, hol és milyen formában tervezik majd bevezetni - már amennyiben bevezetik persze. A vezető úgy fogalmazott, hogy a vállalat „megfontolja, hogy mikor és hol alkalmazza majd ezeket". Friar továbbá arról is beszélt, hogy ő és a cég termékvezérigazgatója, Kevin Weil sok tapasztalattal rendelkeznek a reklámok területén, utóbbi többek közt az Instagramon és a Twitteren futó hirdetéses projekteken is dolgozott.
Bár a fenti sorok erőteljesen azt sugallják, hogy az OpenAI a jövőben reklámok bevezetését tervezi, a cég pénzügyi igazgatójával folytatott beszélgetés a vége felé némiképp meglepő fordulatot vett.
„Jelenlegi üzletünk gyorsan növekszik, és jelentős lehetőségeket látunk meglévő üzleti modellünkben” – fogalmazott Friar az FT-nek. „Bár nyitottak vagyunk más bevételi források kiaknázásra is a jövőben, nem tervezünk aktívan rekámozni."
Hogy az aktív jelző ez esetben mit takar, egyelőre nem tudni, az azonban elég egyértelműnek tűnik, hogy az OpenAI vezéreinek fejében is felötlött már a reklámok gondolata, ám hogy ebből lesz-e komolyabb, az már a jövő zenéje.
Borítókép forrása: Sky News