Elárulták a S.T.A.L.K.E.R. 2 fejlesztői, hogy miért adták ki a játékukat ilyen állapotban

Elárulták a S.T.A.L.K.E.R. 2 fejlesztői, hogy miért adták ki a játékukat ilyen állapotban

Sokan gondolják úgy, hogy jobb lett volna, ha még halasztják kicsit a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobylt, de a stúdió vezetői ezzel egyáltalán nem értenek egyet.

A S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl jött, látott, győzött. A megjelenésének napján százezrek tolták, még az ukrán internetet is hazavágta, akkora volt az érdeklődés iránta. Azóta viszont hol eltűnnek, hol visszatérnek a játékosok, mert ugyan ígéretes program lett belőle a többszöri halasztásnak köszönhetően, sajnos nem lett tökéletes. A fejlesztők hetek óta azon vannak, hogy ráncba szedjék a programot, gyakran jelennek meg hozzá gigantikus frissítések. Sokan viszont inkább úgy gondolják, hogy jobb lett volna ehelyett, ha halasztják a megjelenést.

Ami biztos, hogy a GSC Game Worldöt vezető Grygorovych-házaspár nincs e tömeg tagjai között – derült ki egy Eurogamernek adott interjúból. Ievgen Grygorovych szerint ha még egyszer csúsztatják a S.T.A.L.K.E.R. 2-t, akkor biztosan kiégették volna vele a fejlesztőket, akiknek már így is rettentő nehéz volt az életük. Ugyanis évek óta késik a játék, ami azt jelentette, hogy folyamatosan annyit dolgoztak, amennyi csak belefért, hátha most már elkészülnek vele. És aztán mindig rá kellett jöjjenek, hogy nem tettek eleget, nincs kész a játék, hajtani kell tovább. Minderre pedig rátett még egy lapáttal a háború is, amelynek hatásairól egy remek dokumentumfilmet is készített a stúdió.

„Nagyon nehéz elmagyarázni azt az állapotot, amiben akkor vagy, ha hónapokon keresztül intenzíven dolgozol a megjelenés napjáig, csak dolgozol, dolgozol, dolgozol, többet és többet teszel annál, amit általában tennél, ráadásul mindezt egy olyan időszakban, amikor a stressz is hatalmas. Nincs energiád, és ilyenkor jön a döntés: csináljunk még egy maratont? És akkor egyszerűen már nem tudod azt mondani erre, hogy ja, csináljunk még egy maratont, mert már megszakadtál. Annyira fáradt vagy, hogy inkább meghalnál, csak ne kelljen még egy maratont csinálnod. Esély sem volt rá, hogy azt mondjuk, legyen még egy. Annyi fért bele, hogy a megjelenés napjáig beletegyünk mindent, amit tudunk. Utána majd foltozgathatjuk, adhatunk ki sztori kiegészítőket még.” – Ievgen Grygorovych

Így azért már érthető, hogy miért gondolja Grygorovych azt, hogy egyszerűen nem játszhatták el még egyszer a halasztást, hiába fér még rá a munka a S.T.A.L.K.E.R. 2-re. Persze e szavak nélkül is túlzó lenne azt állítani, hogy jobb, ha ki sem adják a játékot novemberben, hiszen nem egy működésképtelen, játszhatatlan és rossz valamiről van szó. Például a Cyberpunk 2077 megjelenéskori minőségéhez képest teljesen rendben volt ez a rajt. Továbbá azt sem szabad elfelejteni, hogy nem a világ legnagyobb kiadói és legpatinásabb fejlesztőstúdiói állnak a S.T.A.L.K.E.R. 2 mögött, vagyis sosem volt reális azt várni tőlük, hogy egy hibátlan játékot tesznek le az asztalra ilyen erőforrásokkal és megpróbáltatásokkal.

A legjobb megfejtést azonban Grygorovych felesége, Mariia kínálta:

„Nem tökéletes, vannak problémái, de kijavítunk mindent. De ez egy játék! Ez egy játék, aminek lelke van, érzelmek vannak benne, szeretettel készült. Még ha vannak is problémái, ha nincs játékod, nincs mit megjavítani.”

Borítókép: GSC Game World

Ezeket olvastad már?

Kövess Minket!



Gamer szótár