Már egy ideje nyilvánvaló, hogy lassan elavulttá válnak a jelen generációs konzolok is.
A Black Myth: Wukong tavaly számos díjat húzott be, nemrég pedig a Steam Az év játéka címet is elnyerte. Az akció-RPG PlayStationön és PC-n is kasszasiker lett, de az Xbox-rajongók egyelőre még nem csatlakozhattak a mókához, mivel egyelőre még meg sem jelent erre a platformra a játék.
Korábban arról volt szó, hogy egy esetleges PS exkluzivitás miatt nem láthatott még napvilágot a konkurens konzolra, de a Game Science végre megtörte a csendet az ügyben. A problémát az igazgató szerint az Xbox Series S jelenti, ugyanis nem tudnak rá normális optimalizálni. Az Xbox Series S-t már többször kritizálták a korlátozott hardvere miatt. Úgy tűnik, az ilyen esetek a jövőben is fel fognak bukkanni.
A helyzetről egyenesen Feng Ji rendező adott pontosabb képet, aki nemrég a Weibo-n fejtette ki gondolatait a Steam Game of The Year győzelméről. Megjegyezte, hogy az ilyen díjak elnyerése érzelmes pillanatot jelentenek a számára, bár jó lett volna hasonló dicséretet kapni az Xbox játékosoktól is. Ezután megerősítette, hogy az Xbox Series S 10 GB memóriája a fő oka annak, hogy a Black Myth: Wukong még nem érkezett meg a platformra.
Bár kiábrándító, egyelőre úgy tűnik, hogy nem tudják megoldani ezt a kihívást a programozók, mert egyszerűen túl kevés. A Black Myth: Wukong már a PS5 kapcsán is nehézségekbe ütközött, és a nemrég megjelent PS5 Pro ereje sem nyűgözte le az embereket. Így a Game Science-nek valószínűleg több időre lesz szüksége ahhoz, hogy létrehozzák a kompatibilis verziót a Microsoft olcsóbbik konzoljára.
Borítókép forrása: Steam