Randy Pitchford, a Gearbox CEO-ja mesélt arról, hogy mennyire lesz szabad a mozgás a Borderlands 4-ben a korábbi, töltőképernyőktől hemzsegő epizódokhoz képest.
Az augusztusi Gamescom Opening Night Live legnagyobb meglepetései között a 2K Games soron következő címei okozták a legnagyobb örömet. Ezek közül is kitűnt a Borderlands 4 leleplezése, hiszen nem sokkal előtte került a mozikba a Borderlands film, ami annyira borzalmas volt, hogy itt és most megígérjük, hogy igyekszünk leszokni még a felhánytorgatásáról is, mielőtt valaki rosszul lesz.
Ellenben a Borderlands 4 rendkívül ígéretesnek tűnik a The Game Awardson bemutatott előzetese alapján. Randy Pitchford, a Gearbox Software CEO-ja pedig még tovább fokozta a látottakat, amikor nemrég a Gamespotnak adott egy interjút a játék kapcsán. A stúdió vezetője ugyanis arról beszélt, hogy a Borderlands 4 lehet „a legnyitottabb és szabadabb” játék a franchise-ban.
Valljuk be, ez a kijelentés önmagában még nem jelentene sokat. A korábbi epizódokban rendszerint annyi töltőképernyővel és megszakítással találkoztunk, hogy ezekre lehet jobban emlékszünk, mint bármelyik poénra vagy csatára. Tehát ezen a ponton az már egy elvárás a fejlesztők felé, hogy ezeket redukálják valahogyan. De szerencsére Pitchford egy kicsit bővebben is kifejtette, hogy mit ért nyitottság alatt, amikor kiemelte a legutóbbi előzetes egyik pillanatát, ahol a főszereplők a távolba tekintenek egy bolygón. És a szavai alapján jóval többre számíthatunk, mint az SSD-ink okosabb kihasználására:
„Minden, amit látsz, az játszható terület és töltőképernyő nélkül megközelíthető. [Elpis holdja is?] Minden abban a jelenetben.”
Ennek ellenére a Gearbox feje nem nevezné nyílt világúnak a Borderlands 4-et, és azt is elárulta, hogy miért:
„Nagyon fontosnak tartjuk a harci dinamikát, a pillanatnyi hangulatot. Mi alkotjuk ezt [a világot]. Mindennek [célja] van. Érezni mögötte a tervező szívét. Látszik, hogy olyan emberek csinálták, akik nagyon törődnek vele... Ez az egész nem csak egy rendszerszerű, algoritmusokkal feltöltött világ... Nem mondanám, hogy »nyílt világú«, mert az egyfajta teherrel is járna, mi pedig nem ilyenek vagyunk. Ugyanakkor egy zökkenőmentesen bejárható, kiterjedt területről beszélünk, ami nagyobb, mint bármi, amit eddig csináltunk, és ennek megfelelően van kitöltve is.”
Borítókép: Gearbox Software