A PUBG után ismét forradalmasítaná a videójátékos ipart.
2017-ben Brendan Greene (más néven „PlayerUnknown”) kiadta a PlayerUnknown's Battlegrounds korai hozzáférésű verzióját és ezzel gyakorlatilag egy új műfajt teremtett a videójátékok között. A battle royale hatalmas sikert aratott, és számtalan hozzá hasonló játékot szült, köztük minden idők legsikeresebb címeit is beleértve – gondoljunk csak a Fortnite-ra például.
Idén, 2025-ben Greene pedig ismét valami úttörő dolgot szeretne összehozni. A hírek szerint ő is megpróbálkozik egy metaverzum felépítésében. Azonban ez nem az, amire most gondolsz. Greene szerint azok nem számítanak valódi metaverzumnak.
„Habozom, hogy erről beszéljek, mert ez egy elcsépelt szó, de én mégis egy metaverzumot akarok építeni. Szerintem mindenki IP-buborékokat épít, amelyek talán valamikor a jövőben kapcsolatba kerülnek egymással, ha szerencsénk van, de ez nem egy metaverzum. A metaverzum egy 3D-s internet. Képesnek kell lenned arra, hogy létrehozd a saját világaidat, és mindegyik ugyanazzal a protokollal működjenek, mint a HTTP. Tehát egy világ egy oldal, és én ezt próbálom megvalósítani az Artemisszel.”
Jelenleg három játékot fejleszt Greene a stúdiójával, és az Artemisz a sorban az utolsó. Az első kettő annak a technológiának a tesztelésére szolgál, amelyre Greene végül a metaverzumát szeretné felépíteni. Ezek mindegyike önálló cím lesz, de a valódi céljuk az, hogy a fejlesztő legambiciózusabb ötleteinek hibáit kiküszöböljék, mielőtt azok az Artemisben a főszerepet kapnának.
Az első játékot, a Prologue-ot már tesztelhetik a játékosok, és a tervek szerint 2025-ben szélesebb körben is megjelenik. Elmondása alapján ez egy meglehetősen egyszerű túlélőjáték, amelyben egy hurokban találjuk magunkat, és így kell elérni a célunkat. Van időjárás, éhség, crafting, felfedezhető zsákmány és más hasonló elemek, de a Prologue igazi ereje a terepgeneráló technológia. Ezt „Melba”-nak nevezi Greene, és olyannyira fejlett, hogy képes saját magát fejleszteni, méghozzá a NASA valós földi adatait felhasználva. Ezen információk alapján a Melba képes egész térképeket, sőt világokat is létrehozni, amelyek valósághű geológiai jellemzőkkel rendelkeznek, és ezt akár véletlenszerűen, akár utasítások alapján is meg tudja tenni. Ezeket a világokat aztán feltöltik textúrákkal, eszközökkel és egyéb, valódi művészek által tervezett elemekkel.
A második játék, amely jelenleg még nem kapott nevet, akkor következik, ha a fentebb említett technológia teljesen rendben lesz. A második alkotáshoz Greene egy „500 millió négyzetkilométeres, földi léptékű” világot szeretne, hogy egy másfajta technológiát tesztelhessen az Artemis megjelenése előtt: olyan játékmenetet, ahol rengeteg karakter van egy térben együtt. A végső cél pedig az Artemisszel, hogy több millió játékos együtt lehessen egy térben.
Az internet is üres volt, amikor elstartolt, és csak az adatok megosztásához használták, és én ugyanígy tekintek erre a projektre is.”
„A metaversen több millió embernek kell lennie, és a szerver kliensoldalon ezt sosem fogod elérni. Talán néhány ezer, talán 10 ezer, ha szerencséd van, de ez a problémát a rossz oldalon támadja, ami a szimuláció helyi megoldása, amit mi a Preface-szel megtettünk, és akkor remélhetőleg több százezer, millió emberre tudsz skálázódni.”
Hogy mit fog csinálni ez a sok millió ember ebben a metaverzumban? Ez nagyrészt rajtuk múlik Greene szerint. Egy ponton a Star Trek holofedélzetéhez, majd később a Minecraft Survivalhoz hasonlítja. Ez utóbbi hagyományai szerint az Artemisnek lesz egyfajta alap játékélménye, amit mindenki játszhat, de aztán ezek a felhasználók képesek lesznek saját világokat létrehozni, szabadon módosítani, megosztani másokkal, és lényegében „3D-s weboldalként” kezelni őket, és kísérletezni, építeni és teljesen új dolgokat létrehozni ezeken a tereken belül.
Greene azt szeretné, ha az Artemis végül olyan lenne, mint a nyílt internet abban az értelemben, hogy senki sem tudja igazán ellenőrizni, mi van rajta, még ő sem. Megkérdezem tőle, hogyan fog működni a tartalom moderálása ebben az esetben, és bár Greene szerint az Artemisnek szüksége lesz moderálásra, azt szeretné, ha ez a hatalom a felhasználók kezében maradna.