A Star Citizen elvesztette a rendezőjét, ez pedig további csúszásokhoz vezethet

A Star Citizen elvesztette a rendezőjét, ez pedig további csúszásokhoz vezethet

Ő volt felelős azért, hogy a játék még 2026-ban megjelenjen.

A Star Citizent még 2012-ben egy Kickstarter kampányként indította az útjára a Cloud Imperium Games, azóta pedig minden idők legdrágább játékává nőtte ki magát annak ellenére, hogy a szó szoros értelmében még meg sem jelent. A bő egy évtized alatt több min 700 millió dollár támogatást zsebelt be a projekt, és a debütálását az utóbbi időkben 2026-ra ígérték, azonban a cégnél zajló közelmúltbéli események hatására akár ez a dátum is tovább módosulhat.

Annak ellenére, hogy a Star Citizen már így is egy sikersztori, a fejlesztőknek nem sikerül feltenniük a pontot az i-re, és végre kiadni a játék 1.0-ás verzióját, a csapaton belül pedig ez egyre nagyobb frusztrációt szülhet. Legutóbb például több fejlesztőt, minőségbiztosítót, de több felső vezetőt is leépítettek, mely a Cloud Imperium Games elmondása szerint a hatékonyság érdekében történt, míg belsősök költségcsökkentésről beszélnek. Mindennek fejében, most a Star Citizen  rendezője – Carl Jones – is távozott a csapatból, pedig ő felelt azért, hogy a játék még 2026 folyamán megjelenjen.

A történet pontos mozgatórugói, valamint az, hogy önakaratából mondott-e fel, vagy elbocsátásra került, még nem lettek tisztázva. Jones egyébként tavaly ünnepelte 10. évfordulóját a stúdióban, így egy újabb rendkívül tapasztalt és fontos személytől estek el. A játékosokat természetesen nem érte jól a hír, hiszen ezzel ismételten felmerült a csúszás lehetősége mind a Star Citizen, mind a cím egyjátékos kampánya, a Squadron 42 esetében. Eddig egyik érintett fél sem szólalt meg a történtek kapcsán, de ez nem maradhat örökre így, és napvilágot fog látni, hogy mi is történt pontosan.

Ezeket olvastad már?

Kövess Minket!



Gamer szótár


Közvetítések