Csak győzzük számolni az fps-eket a Cyberpunk 2077-ben, ha elindítjuk az új Nvidia RTX 50-es videókártyákon.
Az Nvidia magyar idő szerint ma hajnalban rántotta le a leplet az RTX 50-es kártyacsalád első négy darabjáról, ám a Las Vegas-i Consumer Electronic Showt nem feltétlenül ezek, hanem a velük együtt érkező DLSS 4 lopta el. A képskálázási eljárás technikai részleteiről a cég egy hosszas blogbejegyzésben mesélt, amit a jártasabbaknak külön ajánlunk olvasásra. Mindenki más kedvéért viszont most röviden összefoglaljuk, hogy mi mindenre számíthatnak azok, akik beruháznak a Magyarországon várhatóan nem túl olcsó GPU-kra.
A legnagyobb változás az RTX 40-es széria exkluzív DLSS 3.0, 3.5-höz képest a 4-es verzióval az lesz, hogy már nem csak egyszerű képkocka generálást (frame generationt) épített be az Nvidia. Az új verzió ugyanis már támogatja a multi-frame generationt (MFG-t) is, ami a mesterséges intelligenciát hasznosítva egyszerre több képkockát, szám szerint akár hármat is képes prediktálni egyetlen egy hagyományos úton renderelt képkocka alapján. Ha pedig emellé tesszük, hogy a DLSS képes egy pixelből akár négyet is generálni, lényegében ott tartunk, hogy átlagosan minden 16 látható pixelből 15-ért az AI felel majd azokban a játékokban, ahol a teljes DLSS 4-et engedélyezik a fejlesztők.
Bár afelől vannak fenntartások még mindenkiben, hogy mennyire lesz jó élmény így játszani. Nem tudni, hogy lesz-e például extra input lag a túlzásba vitt kamu pixelek, képkockák miatt, és hogy az Nvidia Reflex 2.0 mennyire ellensúlyozza ezt jól. Tesztek híján pedig még abban sem lehetünk biztosak, hogy valóban azt kapjuk-e majd, amit az Nvidia ígér fps tekintetében. Azt azonban mindenképp vonzónak találja a szakma, hogy immáron a kikapcsolt DLSS-sel, de teljes sugárkövetéssel futó Cyberpunk 2077-ben (ami a 30 fps-t sem éri el így) több mint 8x annyi fps (kb. 220-240) is elérhető a DLSS 4-gyel. Hiszen ha mást nem, azt alátámasztja ez a különbség, hogy van potenciál a technológiában:
Szintén az RTX 50-es videókártyákkal érkezik a DLSS Override, ami az Nvidia appon keresztül elérhető megoldás lesz arra, hogy a DLSS előző verzióit támogató játékokban is használjuk az egyes újításokat. A DLSS Override for Frame Generation lehetővé teszi, hogy az MFG-t bekapcsoljuk olyan címekben is, amelyek csak a korábbi képkocka generálást engednék. A DLSS Override for Model Presets már az RTX 40-es szériával is elérhető lesz, és ez lényegében arra való, hogy a legújabb képalkotási modellt használhassuk a régi helyett. A DLSS Override for Super Resolution pedig lehetővé teszi, hogy DLAA vagy Ultra Performance módot állítsunk be bármikor, amikor a Super Resolutiont használjuk.
Borítókép: Nvidia