Az Artifact sorsára juthat a Deadlock, és ez a Valve-nak is feltűnt

Az Artifact sorsára juthat a Deadlock, és ez a Valve-nak is feltűnt

Éppen ezért változtatnak a frissítések gyakoriságán, de ez kérdés elég lesz-e.

Az utóbbi időben a Deadlock játékosainak száma jelentősen visszaesett. Már átlagosan 20 ezer felhasználó sem érdeklődik a kiadó új alkotása iránt, ez pedig óriási blama, hiszen a nyarat követően még a 200 ezres átlag is simán összejött a hero-shooter esetében. Ez a tendencia viszont valószínűleg 3 dolognak köszönhető. Az egyik, hogy elképesztően sűrűn jöttek a frissítések hozzá, és amúgysem az egyszerű címek közé tartozik, tehát a casual rétegnek nagyon nehéz dolga van, ha képben szeretne lenni mindennel. A másik az elérhetőség, továbbra is csak meghívásos alapon lehet bekerülni a játékba, ami megnehezíti a terjedését egy idő után. A harmadik pedig, hogy az ősszel bevezetett ranked játékmód nagyjából egy hónappal később már el is tűnt, tehát az egyetlen olyan dolgot is kivették belőle, amely valamiféle célt adott a közösségnek – hiába, hogy csak egy tesztelési fázisban lévő játékról beszélünk, az Early Access korában ilyeneket már nem lehet megtenni.

Nem véletlen tehát, hogy jócskán apadni kezdett az aktív játékosbázis, és ez a tendencia egyelőre folyamatosnak látszik. Ezt a Valve is észrevette, és alighanem ezért változtatnak a frissítések gyakoriságán, ezért innentől kezdve már nem fix időpontokban szállítják az újdonságokat, bár a hotfixekre továbbra is lehet majd számítani rendszeresen, ha persze szükség van rájuk, hangsúlyozták a fejlesztők. Kezdetben a Valve kéthetente adott ki frissítéseket a Deadlockhoz, azonban ez nem biztosított elég időt ahhoz, hogy a változtatások teljes mértékben érvényesüljenek és megfelelően működjenek. Kérdés, hogy időben észbe kaptak-e vagy már keresztet vethetünk a hero-shooterre. Ez egyébként érzésem szerint kevés lesz, mert Twitchen is látványosan visszaesett az érdeklődés iránta, és míg korábban az streamingoldal élvonalában találtuk meg a Deadlockot, mára alig pár ezren követik naponta a játék legnépszerűbb tartalomgyártóit.

Az Artifact is végül ezért vérzett el, mert a Valve egyszerűen nem volt képes jobban odafigyelni a játékra, mintahogyan a közösségre sem. Itt most más a helyzet, de a bukás veszélye már ugyanúgy fennáll.

Borítókép forrása: Steam

Ezeket olvastad már?

Kövess Minket!



Gamer szótár


Közvetítések