A Classic Offensive mögött álló modderek nagyon csalódottak a történtek miatt, de ezen a ponton már lehet áldás, ha abba kell hagyniuk ezt a projektet.
2017-ben a Steam Greenlight programjában indult el egy ambíciózus Counter-Strike: Global Offensive mod, a Classic Offensive fejlesztése. A projekt célja az volt, hogy a CS:GO alapjaira helyezve a CS 1.6-hoz hasonló élményt teremtsen, ezzel lényegében feltámasztva sokak kedvenc klasszikusát. A mod mögött álló csapat azonban egy szomorú hírt kellett közöljön a hétvégén, mert a Valve a 8 éve készülő modot elutasította a Steamen, ezzel lényegében megölve a rajongói projektet – írja a PC Gamer.
Mielőtt bárki azt gondolná, hogy eddig teljesen illegálisan készült volna a Classic Offensive, a pofonra pedig felkészülhettek volna a fejlesztők, ne tegye. A Greenlightban ugyanis annak idején maga a bellevue-i cég volt az, ami engedélyezte, adott esetben támogatta a játékokat abban, hogy elérjék a potenciális közönségüket és egyszer elkészülhessenek. Tehát a CS:CO az ő tudomásukkal indult útjára, sőt, egy időben rendszeres kommunikáció is zajlott a Valve fejlesztői és a modderek között. Ez a nem túl szoros kapcsolat azonban 2020 végén megszakadt, január 11-én pedig annyival folytatódott, hogy indoklás nélkül törölték a Steamről a programot.
A Classic Offensive a Source motort használva, de az évekkel ezelőtt kiszivárgott CS:GO forráskódot mellőzve készült, tehát biztosan nem ez volt a probléma. Korábban volt egy minimális jogi súrlódás a felek között, ekkor került ki a Counter-Strike is az 1.6-ot idéző játék nevéből. De azóta semmilyen egyértelmű jele nem volt annak, hogy a Valve-nak szúrná a szemét a Classic Offensive. Már azt az egyet leszámítva, hogy állítólag 2022-ben úgy döntött a cég, hogy változtat a moddolással és licenszeléssel kapcsolatos szabályzatán, ami technikailag majdnem ellehetlenítette a csapat munkáját. Ettől a ponttól kezdve még belső használatra is csak úgy tudták online tesztelni a programot, hogy minden CS:GO biztonsági frissítés után át kellett írják annak megfelelően a játékot. De ezt és még sok más technikai nehézséget is megoldottak az évek alatt, tehát minden ment tovább.
Ezeket olvastad már?
A jelentős akadályok és az ezekkel járó extra munka ellenére a Classic Offensive szépen, lassan közelített a végleges formájához. Ennek egy fontos lépcsőfoka lett volna az az októberben a Steamnek beküldött build, amit végül a hétvégén elutasított a platform. Ugyanis ha ezen a teszten sikeresen átmennek, akkor már a Steam oldaluk nyilvánosan is elérhetővé vált volna. Viszont a modderek értelmezésében a több hónapon át tartó várakozást követő üzenet és az appid-jük törlése lényegében egy olyan kéréssel ért fel, hogy jobb lenne, ha abbahagynák az egészet, mielőtt a jogászok is közbelépnek.
Arra viszont indoklás nélkül a Classic Offensive alkotói sem tudják a választ, hogy mi váltotta ki ezt a kemény reakciót a Valve-ból. 8 éven át gond nélkül készíthették a játékukat, forráskódokat nem használtak soha. Akkor mégis hol a hiba? ZooL, a projekt vezetője más modderekkel beszélgetve eddig csupán annyira jutott, hogy elképzelhető az is, hogy tévedett a Valve. Állítólag nem egyszer előfordult már olyan helyzet, hogy egy hasonló üzenet után visszaállították az alkalmazásukat és a hozzáférésüket a Steamen másoknak. De hogy ez most is így lesz-e, na az egy remek kérdés.
ZooL posztjaiból úgy fest, hogy ő azt kívánja, bárcsak elengedte volna ezt az egészet még azelőtt, hogy éveket ölt volna bele feleslegesen. Tehát lehet, hogy a végeredménytől függetlenül leteszi a lantot majd, és ezzel a Classic Offensive örök nyugalomra tér. Ennek ellenére megígérte, hogy igyekszik utánajárni annak, mi történt. Kíváncsian várjuk, mire jut, mert ennek az ügynek akár a szélesebb steames modder közösség számára is komoly implikációi lehetnek.
Borítókép: Classic Offensive