Régi vágya a játékosoknak, hogy 60 fps-sel játszhassák a Bloodborne-t, és most már nem kell álmodozni sem erről, mert lehetséges.
Megszámolni sem tudnánk, hányszor írtunk már Bloodborne remake-ről, remasterről. Vagy pontosabban, hogy hányszor közvetítettük cikkeinken keresztül a FromSoftware PlayStation 4-es játéka iránti rajongói vágyakozást. A Sony azonban csak nem akarja meghallgatni a fohászokat, és úgy fest, Mijazaki Hidetaka szintén túl elfoglalt ahhoz, hogy kívánságokat teljesítsen. Pedig az emberek nem akarnak sokat, csak hogy hagyják nekik, hogy vagy PC-n, vagy PlayStation 5-ön 60 fps-sel játszhassák ezt a legendás címet.
De ha már a Bloodborne-ért felelős fejlesztőket úgysem izgatja a nép akarata, akkor legalább szerencsére akad néhány tehetséges modder, akit igen. A ShadPS4 nevű PlayStation 4 emulátor fejlesztői még tavaly nyáron elégelték meg a helyzetet, és akkor úgy döntöttek, hogy a saját kezükbe veszik a Bloodborne sorsát. Ez egészen pontosan azt jelentette, hogy ha elvégeznek néhány fontosabb változtatást a téren, ahogyan a játék fut, akkor azok, akik rendelkeznek egy feltört PS4-gyel és egy Bloodborne példánnyal, akár 60 fps-sel és némileg jobb látvány mellett is élvezhetik majd a Bloodborne-t PC-n.
A jó hír pedig az, hogy ezek a munkálatok a napokban a végéhez értek. Vagyis most már tolható a Bloodborne a ShadPS4-en keresztül, és bár némi bug és akadozás megeshet, elvileg olyan problémákba nem futhatunk már bele, amelyek annyira kiakasztanák az emulátort vagy a játékot, hogy ne tudnánk tőlük befejezni a kampányt.
De hogy ne csak a levegőbe beszéljünk, nemrég a Digital Foundry is csinált egy videót arról, hogy mennyire jól sikerült a PC-s Bloodborne. Így mindenki meggyőződhet róla, hogy a látvány és a teljesítmény egyaránt megfelelőek, és hogy például a töltési idők is rekord sebességgel mennek a modern hardvereken. Le a kalappal a modderek előtt!
Borítókép: FromSoftware