Az Xbox Developer Directen a DOOM: The Dark Ages nehézségi fokozatairól is beszélt az id Software, de nem mindenki fog ennek örülni.
A DOOM egy klasszikus FPS – ezt még a 2016-os rebootban és a rákövetkező DOOM Eternalban sem felejtette el az id Software. Rengeteg dolgot megőrzött a széria a régi szép időkből, így például azt, hogy a játékmenettől kezdve a történetig mindent az dominál, hogy a fejlesztők több órányi epikus hentelésre akarnak küldeni bennünket, játékosokat. Vagy hogy pár előre kitalált nehézségi beállításon túl többet nem kapunk, mert a démonok elleni könyörtelen küzdelem nem puhányoknak való. Az idén érkező DOOM: The Dark Ages esetében azonban megtöri ezt a konvenciót fejlesztőcsapat, és nem biztos, hogy jól teszi.
Mint a múlt heti Xbox Developer Direct során kiderült, az id Software végzett néhány változtatást az előző DOOMokhoz képest a motorháztető alatt. Ennek az egyik eredménye pedig az lett a több mint 11 perces fejlesztői napló alapján, hogy a harcot a szokásosnál könnyebbé, flexibilisebbé tették. Ez azt jelenti a gyakorlatban, hogy amíg az előző epizódokban legfeljebb öt opciónk volt a nehézség terén, most egy rakás csúszka lesz majd, amivel a sebzéstől kezdve a játék sebességén át az ellenfelekből eső lootig bármit átállíthatunk kedvünk szerint:
A DOOM: The Dark Ages nehézségi beállításai – forrás: id Software
Persze a veteránok továbbra is dönthetnek úgy, hogy a „túl fiatal vagyok, hogy meghaljak”, „hé, ne olyan keményen”, „bánts sokat”, „ultra erőszak” és „rémálom!” fokozatokat preferálják. Viszont amíg ez a csúszkás megoldás egyre több modern játékban megjelenik, addig egy DOOMtól a rajongók lehet nem azt várják – Marty Stratton, a játék producerének szavaiból kiindulva –, hogy „könnyebb” és „megközelíthetőbb” legyen. De szóljatok, ha tévedünk!
A DOOM: The Dark Ages egyébként az eddig látottak alapján szórakoztatónak tűnik a nehézségi szintek, a gépigény, a furcsa árazás vagy a multi hiánya ellenére is. Szóval ha szeretnél belevágni, akkor készülj fel, mert 2025. május 15-én jelenik meg PC-re, Xbox Series X|S-re és PlayStation 5-re / PS5 Próra. Ráadásul az előbbi két platformon már az első napon ott vírit majd a Game Pass kínálatában is. A prémium és a gyűjtői kiadással pedig két nappal korábban játszható lesz a DOOM: The Dark Ages.
Szerintetek jól döntöttek a fejlesztők vagy jobb volt, amíg megkötötték a kezünket?
Borítókép: id Software