Nem véletlenül hallgatott a Sony, szörnyű állapotban debütált a Marvel's Spider-Man 2

Nem véletlenül hallgatott a Sony, szörnyű állapotban debütált a Marvel's Spider-Man 2

Gyakori összeomlások, ugráló képkockaszám, fény- és hanghibák, hiányzó textúrák, hibás DLSS, lefagyások, a sort pedig még lehetne sajnos folytatni.

Érdekes volt látni, hogy sem a Sony, sem pedig a Nixxes Software nem kezdte el őrült módon hype-olni a január 30-ára kiírt Marvel's Spider-Man 2-t. Nemcsak a marketing gépezet állt le, de szinte semmit nem hallottunk a PC-s portról az utolsó előtti napig. Amint rátették a kezüket az új részre a PC-sek, rögtön ki is derült miért burkolódzott ilyen mély hallgatásba a kiadó és a fejlesztőcsapat. Úgy tűnik ugyanis, mintha nem igazán tesztelték volna le a játékot, mielőtt piacra dobták volna, pedig a Nixxes az egyik legjobb stúdió hírében állt, akik képesek nagyszerűen átköltöztetni egy konzolos címet a személyi számítógépekre – de ez a teória is megdőlni látszik.

Ismét csatlakozott egy új alkotás a 'jó játék, szörnyű port' csoportjához. Ez már a Steamen fellelhető értékelésekből is látszik, jócskán megosztotta ugyanis a közösséget a második rész PC-s változata. A rajongók mindössze 56%-a volt jó véleménnyel róla, és hasonlóan a The Last of Us 2023-as portjához, a negatív visszajelzések zöme a játék borzasztó optimalizálása, valamint a különféle hibák és fagyások miatt történt. Egyesek számára még csúcskategóriás hardvereken is játszhatatlanná teszik.

A közösség által kiemelt teljesítményproblémák közé tartoznak a gyakori összeomlások, az FPS-csökkenés, a világítási és árnyékolási, valamint a hanghibák, a hiányzó textúrák, a bugos DLSS, a lefagyás, a T-alakú karakterek megjelenése, a szereplők meztelenné válása az átvezető videókban, a karaktermodellek végtagjaik hiánya, a videókártyák túlmelegedése, a hosszú betöltési idők, vizuális hibák, de akár azt is megemlíthetnénk, hogy a játék összekeveri a négyzet és háromszög utasításokat QTE-ben kontrollernél. Ezek miatt a legtöbben azt tanácsolják, hogy aki még nem tette meg, egyelőre ne is vásárolja meg a terméket, inkább várja meg mire kiadnak hozzá néhány javítást, amellyel remélhetőleg orvosolják a fentebb leírt gondok nagyrészét.

A Marvel's Spider-Man 2 egyébként csúnyán alul maradt elődeivel szemben is, hiszen alig több, mint 18 000 egyidejű felhasználót tud csak felmutatni Steamen – ez eltörpül az első rész esetében látott 66 ezres adattól. Ez most nagyon nem jött össze sajnos, és csak abban bízhatunk, hogy a Nixxes rövid idő alatt rendbe tudja szedni 2025 egyik legvártabb játékát, és végre mindenki élvezheti majd a kalandot.

Borítókép: Steam

Ezeket olvastad már?

Kövess Minket!



Gamer szótár