A gyengébbik Xbox miatt durrant ekkorát a Kingdom Come Deliverance 2

A gyengébbik Xbox miatt durrant ekkorát a Kingdom Come Deliverance 2

Jött, látott, és ahelyett, hogy visszament volna, győzött a Kingdom Come Deliverance II. És mint kiderült, a fejlesztők vakmerő hozzáállása és a kisebbik Xbox Series gép kellett hozzá.

A február 4-én debütáló játék elképesztően nagy népszerűségre tett szert, és jó néhány rekordot felállított, főleg a Steamen látható egyidejű játékosok számát illetően esett le az állunk. Már az első rész sem volt semmi, de a folytatás alighanem feltette arra a bizonyos i-re a pontot. A fejlesztőcsapat tényleg beletette szívét-lelkét a második részbe, és úgy tűnik erre tényleg van igény, mert már az első napon visszahozta a fejlesztés árát a program.

Nemcsak ez kellett azonban a sikerhez, mint kiderült. Tobias Stolz-Zwilling, a Warhorse Studios PR-menedzsere szerint az Xbox Series S-en végzett munka segített optimalizálni a Kingdom Come: Deliverance 2-t más platformokra is. Ez pedig azt jelenti, hogy a gyengébb modern konzol nagyszerű táptalajt jelentett a fejlesztés során, így a többi rendszerre is gyerekjáték volt egy remekül működő és optimalizált szoftvert elkészíteni.

„Néhány dolgot muszáj volt lebutítani, és ügyesebben kellett átvinni a játék előnyeit a többi platformra.”

A Kingdom Come: Deliverance 2 alatt a Crytek CryEngine egyik verziója fut, bár érdemes megjegyezni, hogy a stúdió munkatársai erőteljesen testreszabták azt, illetve egyedi technológiával és funkciókkal gazdagították, hogy egy hatalmas középkori nyitott világgal is képes legyen megbirkózni. Az Xbox Series S-en a Kingdom Come: Deliverance 2 egyetlen módban fut 30 FPS-sel, de hát ettől a masinától nem is várható el az erősebb és jobb teljesítmény.

Évekkel a konzol első megjelenése után érdekes volt figyelni a fejlesztők reakcióit az Xbox Series S-sel kapcsolatban, hiszen míg egyesek bosszantónak találták a kisebb teljesítményű gépek korlátait, addig mások kihasználták, és a saját javukra fordították azt. A Warhorse Studios mellett például a STALKER 2: Heart of Chornobyl-ért felelős GSC Game World is úgy vélekedett az Xbox Series S-ről, hogy minden megabájtot ki kell szorítani a rendszerből, aminek eredményeként a PC-s verzió optimalizáltabbá válik – ők talán nem végeztek olyan jó munkát ezen a téren, mint a Warhores Studios.

Borítókép: Steam

Ezeket olvastad már?

Kövess Minket!



Gamer szótár


Közvetítések