Az Euro Truck Simulator 2 nem csak egy videójáték, eszköz is. A megfelelő kezekben pedig kész csodákat lehet vele művelni, mint kiderült.
Kevés olyan játék van, amihez annyira szívesen térek vissza újra és újra, mint az Euro Truck Simulator 2. Már az SCS Software ezt megelőző kamionos játékai is fantasztikusan lekötöttek, hiába csak A-ból B-be kell menni bennük. De az ETS2 még azokhoz képest is beragadt, és minimum az új térkép kiegészítők érkezésekor kötelező egyhetes program a mai napig – szigorúan csak rádiót hallgatva. Pedig higgyétek el, egy kezemen meg tudnám számolni azoknak a számát az ismerőseim között, akik ne tartanák rém unalmasnak ezt az egészet. Az ő bajuk. Nem tudják, hogy mi a jó.
Pedig ha csak sejtenék, hogy milyen fontos szerepe lehet mindannyiunk életében az Euro Truck Simulator 2-nek, akkor biztosan megváltozna a véleményük. Csehországban már konkrétan arra használják ezt a programot az SCS Software rövid közösségi története alapján, hogy biztonságosabbá tegyék az utakat! Ugyanis a Libereci Műszaki Egyetem Textilipari Tanszékén felállt egy kutatócsoport, ami az ETS2 segítségével igyekszik felmérni, hogyan fáradnak a sofőrök vezetés közben, és hogy milyen hatással van ez a vezetési képességeikre. A kutatás eddig lebonyolított gyakorlati része hat hónapot ölelt fel, és többek között olyan körülményeket is vizsgáltak, hogy mi történik, ha valaki nagyon korán ül a volán mögé, de délutánig fel sem áll előle.
Jó-jó, de hogyan jön ehhez a textilipari iskola? Nos, a modern járművekben már előfordul, hogy a fáradtságot érzékelő szenzorokat építenek be a gyártók, amelyek figyelmeztetik a sofőröket, ha ideje lenne abbahagyniuk a tevékenységet a többi autós és a saját biztonságuk érdekében. A libereci kutatócsoport viszont felfedezte, hogy ezek a rendszerek nem túl pontosak, és jobb megoldásként kidolgoztak egy olyan „okospólót”, ami jelentősen megbízhatóbb. Vagyis lényegében az adatgyűjtésük azt a célt is szolgálta, hogy ezt a jövőben bizonyára termékké váló, potenciálisan életmentő ruhadarabot is validálják egyben.
A munka azonban még nem ért véget, mert mint Mr. Martinka, a kutatás egyik tagja is elmondta a blogposztban, „idén egy teljes hónapot egy japán egyetemen fogunk tölteni, hogy ETS2-es szimulátorokkal tovább teszteljük a pólót.” További érdekesség még egyébként a fáradtság szenzoros póló kapcsán, hogy kívülről egy teljesen hétköznapi ruháról van szó, a benne lévő elektronika pedig „közel láthatatlan, mosható”, szóval még csak nyűgnek sem tűnik a hordása, cserében elképzelhető, hogy egy rakás közúti balesetet elkerülhetnénk vele a jövőben.
Borítókép: SCS Software