Phil Spencer szembemegy a trendekkel, és erre jó oka van.
Az utóbbi időszakban észrevehető, hogy igencsak nagy változásokon megy át az egész videójáték-ipar. Többek között az Xbox és a PlayStation is afelé tendál, hogy teljes mértékben véget vessen az exkluzivitás korszakának, egyre több AAA-kategóriájú játékuk bukik hatalmasat, míg a kisebb költségvetésű címek szép sikereket képesek elérni, valamint az élőszolgáltatásos játékok eddig soha nem látott módon elszaporodtak. Utóbbi került szóba Phil Spencer – a Microsoft vezérigazgatója – az XboxEra podcasttel való beszélgetése során is.
Annak ellenére, hogy az élőszolgáltatásos játékok ilyen ütemben gyarapodnak, és már a játékosok többségének is elegük van belőlük, a kiadók többségében mégis erőltetik a dolgot, hogy hosszabb távon szerezhessenek bevételt az adott címekből. Nem így Spencer, aki úgy véli, hogy „egy játéknak legyen eleje, közepe és vége". A vezérigazgató elárulta, hogy ők továbbra is a singleplayer címek gyártására fognak összpontosítani, mivel ő nem tartja egészségesnek, hogy minden alkotást szolgáltatásalapúvá tegyenek. Továbbá felhívta a figyelmet arra is, hogy a Developer Direct során is csak egyszemélyes játékok kerültek bemutatásra az Xbox részéről, mely 100%-ig ezen állítását támasztja alá.
„Ezek mindegyike egyjátékos játék volt, mindegyiknek van eleje, közepe és vége, mivel nem akartam, hogy minden játék szolgáltatásalapú legyen." – mondta Spencer.
Phil Spencer követendő példaként hozta fel a Groundedet, mely egy nem AAA-s játék, nem élőszolgáltatásos és mégis hatalmas sikereket ért, ráadásul a mai napig komoly játékosbázissal rendelkezik. Kíváncsian várjuk, hogy a már bejelentetteken túl, milyen játékokkal készül az Xbox a jövőben.
Ezeket olvastad már?