Phil Spencer, az Xbox feje egy interjúban beszélt a konzoljuk exkluzív játékainak jövőjéről.
Az Xbox és az exkluzivitás szavak egy éve kezdtek eltávolodni egymástól az átlag játékos számára is észrevehető szinten. És bár a konzolért felelős microsoftos vezetők a tavalyi év elején még igyekeztek visszafogottan kezelni ezt az új stratégiát, a következő hónapokban egyre nyilvánvalóbbá vált, hogy bizony nem lesz kötelező Xbox Series X|S-t venni ahhoz, hogy a játékaikat élvezhessük. 2024. végére pedig az is eldőlt, hogy nemhogy Xboxra, más új kütyüre sem kell spórolnunk, hiszen minden kijelző egy Xbox. Tehát például az a telefon is, ami feltehetően már a zsebünkben lapult, no meg a tévé a nappaliban és a rivális gyártók konzoljai is.
Nemrég a Gamertag Radio miatt ismert Danny Peña lehetőséget kapott rá, hogy egy hosszabb interjúban faggassa Phil Spencert, az Xbox fejét erről az új helyzetről. Ebből pedig kiderült az is Shinobi602 rövid összefoglalása alapján, hogy mennyire komolyan gondolja valójában a cég ezt a minden kijelző egy Xbox stratégiát. Mert mint Spencer elmondta, az exkluzív játékokkal lényegében végeztek, még több cím fog jönni PlayStation 5-re és / vagy Nintendo Switchre:
„Imádjuk a platformunkat és a hardverünket, de nem fogunk falakat felhúzni, hogy az emberek élvezhessék a nagyszerű játékokat, amelyeket a stúdióink készítenek [...], a játékaink kétségkívül egyre több helyen fognak feltűnni!”
Ezeket olvastad már?
Jó, de akkor minek vegyünk Xboxot? – tehetnénk fel a kérdést. Nos, szerencsére nem kell ábrándoznunk arról, hogy mit felelne erre Spencer, hiszen Peña rákérdezett, az Xbox feje pedig készséggel válaszolt:
„Azt akarom, hogy az emberek a hardver képességei alapján válasszanak hardvert, és hogy hol akarnak játszani. Azt akarjuk, hogy a hardverünk aszerint nyerjen, hogy milyen képességeink vannak [...], a hardver rendkívül fontos és alapvető az Xbox meghatározásában – nem akarjuk elzárni a játékainkat mások elől.”
Az Xbox mindezzel lényegében véget vetett a konzolháborúnak. Ha szépen, lassan minden játékuk érkezik majd más platformokra, és közben egyre inkább úgy gondolkodnak a hardverről, mint csak egy hardverről, akkor alapjaiban változhat meg az, hogy hogyan gondolkodnak a játékosok arról, hogy hol szeretnének játszani. És ha a konzolháborúnak tényleg vége, akkor felettébb gyanús, hogy a győztesei a játékosok lettek, elvégre az évtizedeken át bevett exkluzivitás felszámolása tűnik a végeredménynek. Persze remek kérdés, hogy a PlayStation és a Nintendo Switch esetében a másik irányba milyen mozgásokat fogunk látni az elkövetkező években, valami egyértelműen megváltozott most a konzolok terén, és ez üdvözlendő, mégha az Xbox hardver értékéből ki is harap egy nagyot.
Borítókép: MachineGames