A Prologue: Go Wayback! nem a PUBG atyjának következő nagy játéka, ennek ellenére sokak bicskája bele fog majd törni a címbe, amit PlayerUnknown a Muse második albumához hasonlít.
Brendan „PlayerUnknown” Greene 2021-ben Amszterdamban indított egy új stúdiót azzal a céllal, hogy a PUBG után valami nagyobba vágja a fejszéjét. A Project Artemis kódnevű MMO-ról mondjuk azóta sem tudtunk meg túl sokat. Annyi biztos, hogy hihetetlen méreteket ölthet, ha egyszer elkészül: egy Föld méretű pályán játszódik majd többmillió játékos együttes részvételével. De miután ez egy rettentően ambíciózus ötlet, Greene és csapata úgy döntött, hogy három lépcsőben, gyakorlatilag három játékon keresztül valósítják meg ezt. Az első projekt pedig a Prologue: Go Wayback!, egy egyjátékos, nyílt világú, túlélő játék, amely már idén megjelenhet.
Az ambíciók ellenére viszont Greene úgy gondolja egy PC Gamernek adott interjú alapján, hogy a Prologue: Go Wayback! nem lesz sokak kedvence, mert kifejezetten arra törekedtek a csapatával, hogy rettentően nehéz legyen. A beszámolók alapján a Prologue nem csak az átlag játékoson, de még a fejlesztőkön is hajlamos kifogni. Tehát amikor Greene azt mondja, hogy ez nehéz lesz, akkor higgyük el neki, mert nem viccel vele:
„Szeretem a brutális játékokat. A DOOMmal nőttem fel, heteken át próbáltam kijátszani a szintjeit. Olyan helyet akarok teremteni, ami kemény és nehéz, mert szerintem sok játékos szereti ezt. Mármint túl gyakran fogják a kezedet, ami amúgy rendben van. De az én játékomban ez nem lesz opció.”
De mitől is nehéz a Prologue? Nos nem a csúnya, gonosz ellenfelektől, hanem a környezettől. Elég csak rosszul lépni, amikor egy nagyobb kőre akarunk felmászni, és máris halottak vagyunk, mert bevertük a fejünket, amikor hanyattesünk. Vagy ha az időjárásra nem készülünk fel rendesen, akkor eltévedhetünk, megfagyhatunk. És ugyan az időjárás előrejelzéséhez létezik egy spéci eszköz a játékban, ezt nem praktikus állandóan cipelni, mert akkor semmi más nem fér az eszköztárunkba. De sorolhatnánk még a klasszikusokat is, mint az éhezést, a fáradtságot, vagy azt, hogy megfagyhatunk úszás közben.
„Én arra számítok, hogy sokan utálni fogják. De nincs ezzel semmi baj, amíg reakciót vált ki, én kifejezetten ezt akarom. Az emberek nem értették elsőre [a battle royale-okat] sem, de aztán rájöttek. És szerintem ugyanez lesz ezzel is. A cél az, hogy nagy, hatalmas világokat teremtsünk mindenkinek. Már van egy demónk a Steamen, és az emberek megértették, hogy az micsoda. Szóval ha kivált valamilyen reakciót, az fantasztikus. Örömmel fogok beszélgetni velük arról, hogy ja, ez nem fogja a kezedet, mert akkor nem lenne semmi értelme. [...] A Prologue nem a következő nagy játékom. Ez olyan, mint a Muse második albuma, valami fura, valami más, van egy kísérletezős jellege, ami jobb helyekre vezet.”
A Steamen jelenleg még nem a Prologue: Go Wayback!, hanem annak egy ingyenes tech demója érhető el. A Preface: Undiscovered Worldről ITT tudhattok meg többet.
Borítókép: PUBG Corp