Obbe Vermeij, egy veterán Rockstar Games fejlesztő árulta el, hogy egyszer támadt egy ötlete, ami mindent felforgatott volna a GTA 3-ban.
A Grand Theft Auto széria ikonikus körözési csillagai még azoknak az agyába is beégtek az elmúlt két évtizedben, akik életükben nem játszottak ezekkel a játékokkal. De általában mit kell csinálni ahhoz, hogy feltűnjenek a képernyőnkön? Nos, a gyilkolászás – legyen szó az ellenségeinkről vagy civilekről – elég jó út ahhoz, hogy felkeltsük a rendőrök érdeklődését. Ha pedig nagyon szeretnénk házhoz menni a pofonért, akkor közvetlen a zsekákat is csesztethetjük: ehhez egyes epizódokban már az is elég volt, ha csak száguldozás közben ütköztünk egy rendőrautóval.
Egy dolgot azonban furcsamód nem bűntetnek a GTA játékok, és mint kiderült, ennek nagyon egyszerű oka van. Ugyanis ha nem tartjuk be a közlekedési szabályokat, és össze-vissza megyünk az utakon vagy áthajtunk a piros lámpán, akkor nem történik semmi. Ellenben az NPC-k által irányított autók úgy ragaszkodtak a KRESZ-hez a régebbi epizódokban, mintha az életük múlt volna rajta. Ezért minimum rájuk kellett támadnunk ahhoz, hogy meggondolják magukat ebben a kérdésben. De miért is működnek így a GTA-k? Obbe Vermeij, egy veterán Rockstar Games fejlesztő nemrég elárulta.
„A GTA 3-ban a közlekedési lámpák három cikluson mentek át: észak-dél, kelet-nyugat, gyalogos. A lámpák modelljének orientációja határozta meg a ciklust, és indításkor a kódom az útban tárolta el ezt. Ezért van az, hogy amikor ledöntessz egy közlekedési lámpát, az autók akkor is betartják a szabályokat. A pályatervezők lerakták a lámpákat, elindították a játékot és működött, nem kellett hozzá semmilyen extra beállítás. Egyszerű, és még a [GTA] IV-ben is így működött” – mesélte Vermeij a GTA-k közlekedési lámpáiról.
Vermeijnek viszont volt egy ötlete még a lámpák kapcsán, ami alighanem teljesen felforgatta volna a GTA 3 játékmenetét. Ő ugyanis úgy gondolta, hogy aki áthajt a piros lámpán, az igenis megérdemelné a rendőrség figyelmét. Szóval kitalálta, hogy ilyenkor egycsillagos körözést ad a játékosnak. A végleges játékba ez azonban nem került bele, és ezért valószínűleg minden randalírozó GTA játékos hálát adhat a Rockstar Gamesnek. Ugyanis Vermeij szerint a csapatának egyáltalán nem tetszett a piros lámpáért járó körözés ötlete, így inkább gyorsan ki is vette azt a programból, a többi pedig már történelem.
Borítókép: Rockstar Games