Ha ezt meglépik annak idején a fejlesztők, akkor lehet fele akkora siker sem lesz a GTA: San Andreas, mint amekkora lett végül.
2004. október 26-án (Európában csak 29-én) jelent meg PlayStation 2-re a a videójátékos történelem egyik legjobb, de mindenképp legikonikusabb videójátéka, a Grand Theft Auto: San Andreas. A fejlesztése pedig épp olyan érdekes volt, mint a végkifejlet: elég csak arra az esetre gondolni, amiről néhány hónapja Obbe Vermeij, egy régi Rockstar North fejlesztő mesélt a játékban található szemét kapcsán. Az eddig felfedett részletek azonban még csak a jéghegy csúcsai voltak az alapján, amit Vermeij nemrég a játék 20. születésnapja alkalmából elárult a nagyérdeműnek.
A veterán fejlesztő ugyanis nemrég a Twitteren beszámolt arról, hogy a San Andreas legendás térképét majdnem három egymástól elszigetelt részre osztották fel. Tehát nem tudtunk volna csak úgy repülgetni a szigetek és a városok között, hanem a tömegközlekedést használva tölthettünk volna át arra a pályaszakaszra, ami épp a történetben következett. Ha ez így történik, lehet fele akkora siker sem lesz a játék, ugyanis akik több száz órán át szórakoztak ezzel a programmal annak idején, azok pontosan tudják, hogy az akkor hatalmasnak számító térkép és az ennek bejárására használható eszközök széles tára volt az egyik legjobb része a San Andreasnak.
„Az eredeti terv az volt, hogy a három város három különálló pálya legyen. A játékos ezek között vonatokkal és repülőkkel közlekedhetett volna (a GTA 1-ben és 2-ben szintén külön térképek voltak a városok)
Memória szűkében voltunk a PS2-n és külön pályákkal elérhettük volna, hogy a városok látképe ne legyen [folyton] a memóriában. Szintén könnyebb lett volna így elérni, hogy a városoknak eltérő rendőr-, mentő- és tűzoltóautói legyenek. Könnyebb lett volna a játékos beszorítása is, hogy ne menjen korán másik városba. És a DVD-n is a városok sorrendjében rendezhettük volna a modelleket, ami segített volna az adatok streamelésben.
De mielőtt a művészek dolgozni kezdtek volna a három pályán, akkor volt egy utolsó megbeszélésünk a Rockstar North-nál és meggondoltuk magunkat, úgy döntöttünk, hogy legyen inkább egy nagy térkép. Végül a városspecifikus dolgokat, a rendőrautókat és az időjárást is tető alá hoztuk.
Boldog születésnapot San Andreas. Egészen jó lettél” – írta Vermeij a játékról.
Egyébként a PC Gurunál dolgozó kollégáink nemrég egy igen igényes videóban elevenítették fel a 20 éves GTA: San Andreas egy másik, igaz, kevésbé pozitív fogadtatású elemét, a Hot Coffee botrány néven elhíresült rejtett szexuális tartalmakat. Ha erről esetleg eddig lemaradtatok volna, akkor érdemes pótolni:
Borítókép: Rockstar Games