Obbe Vermeij sok érdekes sztorit megosztott már a régi GTA-k fejlesztéséről, de azért mi is meglepődtünk, amikor a játékokban található szemétről állt elő egy annekdotával.
A Rockstar Games a Grand Theft Auto III óta szárnyal, hiszen valahogyan minden folytatásra képesek voltak kitalálni annyi újdonságot, hogy a játékosok ne unják meg az autólopós–lövöldözős formulát. Sőt, csak egyre többen és többen szerették meg azt az évek alatt. De miután az egyik leginkább titkolózó fejlesztő csapatról beszélünk, elég nehéz kívülről belelátni, mit miért és hogyan csinálnak, csak azt tudjuk, hogy a végeredmény klappol. Azonban az utóbbi időkben egy Rockstar North veterán segítségével már annyi mindent megtudhattunk az 1995-2009. közötti éráról, hogy lassan jobban ismerjük az akkori GTA-k fejlesztését, mint maguk a fejlesztők.
Obbe Vermeij gyakran mesél az akkori a játékokról, így derült ki például az is, hogy annak idején a Vice City-t a San Andreas helyett majdnem egy zombis játék követte. De egyébként azt is ő fecsegte el, hogy mi volt a Hold méretváltásának oka, vagy hogy majdnem kiadtak a GTA 3-hoz egy többjátékos módot. Legutóbb pedig azzal került a hírekbe, hogy azt találta mondani, a GTA 6-ra várakozók lehet csalódottak lesznek a megjelenés napján, mert nem fog annyira különbözni az évtized legvártabb címe az előző résztől.
Most azonban a jósolgatásból visszatért a sztorizgatáshoz, és előállt egy olyan történettel, amiről sosem gondoltuk volna, hogy valaha is olvasni fogjuk. A fókuszban ezúttal ugyanis nem valami régi mítosz áll, hanem a szemét. Igen, a szemét. Mint kiderült, Vermeij úgy gondolta a GTA 3 fejlesztése alatt, hogy az utcák egyszerűen túl tiszták a játékban, ezért szeméttel kellene beborítani az utakat, járdákat, hogy feldobják azokat. Persze nem kell semmi drasztikusra gondolni, mert mint az alábbi képen is látható, csupán kétféle újságpapír és kétféle levél textúráról volt szó:
Forrás: Obbe Vermeij
Ezután jött a Vice City, ahol ismét ugyanezeket a textúrákat hasznosították újra a fejlesztők. E kapcsán egy érdekességet is mondott Vermeij, miszerint az egyik küldetésben szórólapokat kell szétszórni a városban, és ezt követően a négy eredeti textúra közül az egyiket erre cseréli ki a játék, így a szemét (és a betöltött textúrák) mennyisége nem változik.
Azonban nem mindenkinek tetszett ez a szemetes őrület, és így a következő GTA-ban már nem volt benne ez a megoldás: „Nem mindenkinek tetszett a szemét a csapatból. A San Andreasból azért vettem ki végül, mert elveszítettem a vitát.” Vermeij egyébként azzal zárta a gondolatait, hogy a Manhunt fejlesztése alatt a GTA-sok közül többen is besegítettek annak a munkálataiba, és ekkor beletette abba is a szemetes kódsorát, ha már kéznél volt. Tehát nem a Vice City volt az utolsó játék, amiben az ikonikus újságok és levelek feltűntek, hanem a Manhunt. Minden nap tanul az ember valamit.
Ezeket olvastad már?