A Rockstar North egy korábbi alkalmazottja leplezte le, hogy min is dolgoztak egykoron a stúdiónál.
Ha előkerül a Rockstar Games, akkor manapság csakis az jut róluk eszünkbe, hogy mi van már a Grand Theft Auto következő, 6. epizódjával. Nem kell aggódni, az is jön most már. December elején várhatóan megkapjuk az első előzetest. Addig pedig olyan rendkívül hasznos emléktárgyakat gyűjthettek be a türelmetlenség legyőzéséhez, mint a bekeretezett Rockstar-tweet. De ha nem csak a stúdió jövője, hanem a múltja is izgat, akkor is tudunk némi érdekességgel szolgálni most, hála a Rockstar North egy korábbi munkatársának.
Obbe Vermeij 1995-2009-ig dolgozott a cégnél, nemrég pedig kikotyogta azt az információt, miszerint a stúdió egykoron egy zombis túlélő játékon dolgozott. Vermeij azóta töröltetett blogposztjáról az Insider Gaming számolt be. Eszerint a Rockstar zombis kalandja egy távoli skót szigeten játszodott volna és a Vice City kódját használták volna hozzá. A projekt nagyjából egy hónapot élt meg a Rockstar Northnál, még valamikor 2002-ben.
Ezeket olvastad már?
Vermeij szerint azért akartak zombis játékot csinálni, mert „a művészek szeretik a zombikat”, majd ehhez hozzáfűzte, hogy „nem vagyok biztos abban, hogy miért van így”. A Vice City kódjából indultak volna ki, de azt átalakították volna, hogy létrehozzák az elhagyatott skót szigetet, amit folyamatosan ostromolnak a zombik. A játékosok járműveket használhattak volna a szigeten történő utazáshoz és az üzemanyagszerzés, valamint a folyamatos mozgás lettek volna a túlélés kulcsai.
Ez nyilván nem egy végtelenül egyedi ötlet önmagában, ezért is lehet most sokatoknak ismerős a koncepció. Egy évtizeddel később szinte minden a zombikról szólt és számtalan olyan játék készült, amiben lényegében ezt csinálhattuk. Elég csak visszagondolni az ARMA 2-es DayZ modra 2012-ből és máris látható, hogy az emberek vevők lettek volna arra, hogy valami ismerősből, ezesetben a Vice City-ből készüljön olyan túlélő játék, amelyben fontosak a járművek és az erőforrások az élőholtak elleni harcban.
A Rockstar zombis játéka végül azért nem készült el, mert a fejlesztők túl nyomasztónak találták az ötletet. Szóval inkább átnyargaltak valami vidámabbra, ami nem más volt, mint a következő GTA, vagyis a San Andreas. Végül majdnem egy évtizedet kellett várni arra, hogy a Rockstar ismét zombikkal foglalkozzon: a 2010-es Red Dead Redemptionhöz a megjelenés után kiadtak egy Undead Nightmare nevű kiegészítőt.