Lehetett volna egy király multiplayer The Last of Us játékunk, de már nem lesz

Lehetett volna egy király multiplayer The Last of Us játékunk, de már nem lesz

Volt idő, amikor a Sony és a Naughty Dog gőzerővel dolgoztak egy multiplayerre kihegyezett The Last of Us játékon, amit aztán töröltek. Pedig akik játszották, azok imádták!

Liveservice játékot fejleszteni nagyon jó, hiszen lehetőségek végtelen tárházát rejti (sok pénzt hoz!), egyetlen játék akár évtizedekig megoldhatja a fejlesztőcsapat működését (sok pénzt hoz!), boldoggá teszi a kiadót és a befektetőket (sok pénzt hoz!), na meg persze sok pénzt is hoz a konyhára. Viccet félretéve, megvan a maga piaca a liveservice címeknek, amik tényleg hosszú évekig működhetnek profitot termelve, de ennek általában előfeltétele az, hogy a játék önállóan is megállja a helyét és ne kiadó nyomásra, gondolkodás és tervezés nélkül készüljön. Ugye kedves Suicide Squad: Kill the Justice League?!

Jól tudja ezt a Sony is, akinek szintén voltak és valószínűleg vannak is liveservice-álmai, ám azokról képes lemondani, ha azt látja, hogy a játék izzadságszagú, hogy nincs rá különösebb igénye a játékosoknak. Igaz, a törölt online Spider-Man játék mondjuk pont olyan lett volna, amire igenis kíváncsiak lettek volna a játékosok, mi is. A The Last of Us Online már más kérdés, hiszen bármennyire is érdekes ötletnek tűnik elsőnek, valószínűleg köze nem lett volna az ismert The Last of Us játékok minőségéhez. Vagy mégis?

Shuhei Yoshida, aki 2008 és 2019 között volt a Sony Interactive Entertainment elnöke, egészen más véleményen. A 61 éves Yoshida nemrég a Sacred Symbnols+-nak adott interjút, amiben a törölt, multira kihegyezett The Last of Us játékról is mesélt.

„Én játszottam a programmal és remek volt. A The Last of Us Online ötletét a Naughty Dog vetette fel és eltökéltek voltak, szerették volna tető alá hozni a játékot. Aztán jött a Bungie, akik kicsit tágították a Naughty Dog szemléletét a liveservice játékokról, rá is jöttek, hogy "Hoppá, mi ezt nem tudjuk megcsinálni". Ha belevágtak volna a The Last of Us Online-ba, akkor nem kezdhettek volna neki az Intergalactic: The Heretic Prophetnek."

Kövess Minket!



Gamer szótár


Közvetítések