A klasszikus első rész és a Batman is hatással volt a Doom: The Dark Ages-re

A klasszikus első rész és a Batman is hatással volt a Doom: The Dark Ages-re

Egy kicsit még sokat kell ugyan aludni az új Doomhoz, de nincs már olyan nagyon messze azért a megjelenési dátuma.

A tavasz utolsó hónapjában megkapjuk, és mivel már láthattunk belőle ízelítőt, talán mindenki el tudta már dönteni, hogy szeretné-e beszerezni vagy majd később szándékozik vele játszani, netalán egyáltalán nem érdekli. Mindenesetre a fejlesztők azért igyekeznek beizzítani a hype-gépezetet ezért most is megosztottak néhány érdekességet a The Dark Ages-ről. Például, hogy a csapat egy része előszeretettel veszi elő a klasszikus részeket, ebből pedig erősen merítettek is az új rész kapcsán. Az 1993-as lövöldözős játék nagyon a szívükhöz nőtt.

„Olyan, mint egy klasszikus műalkotás. Olyan ez, mint egy festő, aki múzeumba megy, és tanulmányozza azt a Norman Rockwell-festményt, amelyet már 50-szer tanulmányozott. Minden alkalommal, amikor ránézel, valami újat tanulsz.” – mondta Hugo Martin játékigazgató az Edge Magazine legújabb számában.

Ezúttal a Doom alkotói valami egészen szokatlan dolgot vettek észre a pokol régi csarnokaiban: az ellenséges lövedékek sebességét vagy annak hiányát. Az eredeti Doom nehézségei nem feltétlenül abból fakadnak, hogy villámgyors reflexekkel kell reagálni az ellenfelek által kilőtt golyókra.

„A lövedékek elkezdenek gyűlni, és létrehozzák ezt a labirintust, amelyen a játékosnak át kell verekednie magát” – folytatta Martin.

A Doom: The Dark Ages magja ezután erre a labirintusszerű hangulatra épült. A Doom Eternal ijesztően gyors lövedékei helyett inkább fényes vörös gömbök veszik majd körbe Doom Guy-t, és amikor minden oldalról ellenség vesz körül, nagyon óvatosan kell szlalomozni közöttük, nehogy telibe találjanak. Ezen túlmenően egyébként még jó néhány dolog kiderült az új felvonásról, mint például:

  • Nagy hatással volt a fejlesztőkre a Batman Year One és a The Dark Knight képregények, amelyek révén Batman is visszatérhetett a gyökereihez, emiatt a Doomot is ebbe az irányba terelték inkább.
  • A sztori ezúttal sokkal inkább előtérbe kerül, a korábbi játékokkal ellentétben.
  • Egy szintet felvonásokra osztottak fel, mint például egy belső kazamata, majd egy nyitottabb terület stb., és ezek valaha volt legnagyobbak a DOOM történetében.
  • Az id Software már 8 éve be akarta hozni az Atlans mechákat a játékba, amiket a korábbi részekben csúfoltak.
  • A Shield Saw eltérően reagál attól függően, hogy mit találunk el vele (hús, páncél, energiapajzs stb.).
  • A blokkoló gombot lenyomva lesz egy fajta lock-on hatás, és ezalatt neki lehet rontani a pajzsunkkal.
  • A Shield Bash lesz a fő módja annak, hogy ide-oda szlalomozzunk a csatatéren, mivel nincs dupla ugrás vagy szimpla dash.
  • A pajzzsal (amit egyébként el is lehet dobni, és még a puzzle-ök során is fel lehet használni) is tudunk majd hárítani, tehát lesz benne parry
  • A parry újratölti a közelharci támadásunk, amivel meg a lőszerünket pótolhatjuk.
  • Három közelharci fegyver is helyet kapott: Gauntlet (gyors), Flail (közepes) és Mace (lassú).
  • A fegyverek inkább középkori témájúak, és kevésbé futurisztikusak, sőt akad néhány visszatérő darab is a korábbi részekből.
  • A Doom: The Dark Ages május 15-én jelenik meg minden platformra, és már az első napon megtalálható lesz az Xbox Game Pass kínálatában is.

Borítókép forrása: Steam

Ezeket olvastad már?

Kövess Minket!



Gamer szótár


Közvetítések