Óvatosan bűzölögjetek a Kingdom Come Deliverance 2-ben!

Óvatosan bűzölögjetek a Kingdom Come Deliverance 2-ben!

Attól, hogy a Kingdom Come: Delivarance 2 NPC-i nem emberek, orruk mint kiderült, nekik is van.

A kritikusok imádják, a játékosok imádják. Mi kell hát még akkor ahhoz, hogy a Kingdom Come: Delivarance 2 kiemelkedjen a többi játék közül ebben a friss megjelenések szempontjából meglehetősen sűrű februárban? Nos, valószínűleg az első 5, de még az első 20 tippünk között sem lett volna ott a szag rendszer. De nem is baj, mert a Warhorse Studios látszólag annak ellenére is gondolt erre, hogy nekünk eszünkbe nem jutott volna soha.

Miről is van szó? Nos, a Kingdom Come: Delivarance 2 megjelenésének alkalmából a GamesRadar+ munkatársának lehetősége volt beszélgetni Ondřej Bittnerrel, a Warhorse szenior játékdizájnerével, aki elárulta, hogy Henry szaga is befolyásolhatja a játékmenetet. Az ugyanis már köztudott volt, hogy a saras, koszos megjelenés segíthet a rejtőzködésben. De a fejlesztők kitalálták, hogy mi lenne, ha ezzel együtt bevezetnék a szagokat nerfként. Vagyis a kellő távolságot tartva még mindig hasznos retkesnek lenni, mert könnyebben elbújhatunk. Viszont abban a pillanatban, amikor így akarunk megközelíteni egy őrt, hogy leüssük, az kiszagolhatja a rossz szándékunkat azelőtt, hogy kezet emelhetnénk rá.

„Lényegében, ha megkapod ezt a debuffot, tudod, a testszagot, büdös leszel, akkor van egy kör körülötted. Vagyis mondhatni sugárzod azt, elárulod, hogy itt vagy. Szóval igen, tettünk bele ilyet. Valóban büdös [Henry]. Ha megfürdene, ha elmenne egy fürdőházba, akkor ez nem történne meg” – magyarázta Bittner a KCD2 szag rendszerét.

A lopakodás tehát nem egyszerű a Kingdom Come: Deliverance 2 világában, mert már nem elég, hogy az őrök mozgását, viselkedését, helyezkedését ki kell fürkésszük, azzal is egyensúlyoznunk kell, hogy mennyire vagyunk koszosak és ez milyen büdössé tesz bennünket. A kosz egyébként nem csak a lopakodásban lehet akadály. Például amikor beszélgetni akarunk valakivel mosdatlanul, akkor rossz véleményt formálhatnak rólunk, illetve a karizmát igénylő párbeszéd opciókban is nerföt kaphatunk. Zseniális!

Borítókép: Warhorse Studios

Ezeket olvastad már?

Kövess Minket!



Gamer szótár